Tips voor een succesvol zakelijk evenementTips voor een succesvol zakelijk evenement
Back Back Column

Tips voor een succesvol zakelijk evenement

23 september 2021

Heb je plannen om een zakelijk evenement te organiseren? Dan moet er aan veel dingen gedacht worden. Het belangrijkste: je doel! Is het om een nieuw product te introduceren, of wil je bijeenkomst met je belangrijkste klanten om de persoonlijke relatie nog extra aandacht te geven? Wat je redenen ook zijn, een aantal handige tips zijn nooit weg! Hieronder lees je een aantal tips, van originele uitnodigingen tot aan de afsluiting met wat attente relatiegeschenken.

Kies de juiste datum en locatie

Bij het plannen van de bijeenkomst hoop je natuurlijk op een grote opkomst. Het is dus belangrijk dat iedereen in je doelgroep ook tijd heeft om te komen.

  • Tips voor een succesvol zakelijk evenement

Als je voor een doordeweekse dag kiest, dan zijn de drie dagen midden in de week het beste: dinsdag, woensdag of donderdag. Maar voor mensen die in de detailhandel werken en op maandag gesloten zijn, kan dat weer beter uitkomen. Datzelfde geldt voor de locatie. Heb je veel klanten in een bepaalde regio? Organiseer dan daar het evenement, zodat de reistijd voor hen beperkt is. Dat geeft de deelnemers al een positief gevoel voordat ze binnenkomen.

Geef vooraf het doel van de bijeenkomst aan

De mensen die je voor het evenement uitnodigt moeten tijd vrijmaken in hun agenda om naar jouw bijeenkomst te komen. Dat doen ze waarschijnlijk graag, maar nog beter is om vooraf al een idee te geven waar de bijeenkomst voor is. Zet dit bijvoorbeeld in de uitnodiging. Of geef de klant een leuke hint door relatiegeschenken mee te sturen met een kleine boodschap. Bijvoorbeeld relatiegeschenken zoals een bedrukte pen met de naam van het nieuwe product. Je maakt de klanten niet alleen nieuwsgiering, maar met het sturen van relatiegeschenken geef je ook al een kleine attentie. En relatiegeschenken krijgen wordt altijd gewaardeerd.

Zorg voor goede publiciteit

Afhankelijk van het doel van je zakelijke evenement kan het belangrijk zijn om aan het grotere publiek kenbaar te maken dat je iets gaat organiseren. Hoe meer mensen ervan weten, hoe groter het succes. Publiciteit kun je op verschillende manieren vormgeven. Aankondigingen op social media is daar een goed voorbeeld van. Maar ook hierbij zijn relatiegeschenken een goed product om in te zetten. Eenvoudige relatiegeschenken als papieren tassen, pennen of notitieblokjes kunnen gemakkelijk bedrukt worden en uitgedeeld worden om je evenement onder de aandacht te brengen.

Klantenbinding tijdens het evenement

Op de dag van het bedrijfsevenement zelf haal je natuurlijk alles uit de kast om indruk te maken. Zo krijgt men niet alleen een goede indruk van je producten, maar het zorgt ook voor een positieve indruk van je bedrijf. Kies voor een goede catering en bezuinig niet op het entertainment. Ook is het belangrijk dat je de techniek op orde hebt als je een bedrijfspresentatie wilt geven. Om de bezoekers een blijvende herinnering te geven aan de bijeenkomst zorg je ook hier voor relatiegeschenken. Stel een pakketje samen waar jouw bedrijf in herkend zal worden. Dan gaan de bezoekers niet alleen met een paar leuke cadeautjes naar huis, maar ze zullen bij het zien van de relatiegeschenken direct terugdenken aan het leuke evenement en automatisch ook aan jouw bedrijf.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!