Time to Momo en Moonback fuserenTime to Momo en Moonback fuseren
Back Back Nieuws

Time to Momo en Moonback fuseren

12 september 2023

Vanaf 12 september gaan Time to Momo en eerlijke boekingssite Moonback samen verder onder de naam Time to Momo. Het samengaan van beide bedrijven is een strategische keuze gericht op het verwerven van een grotere positie op de stedentripmarkt. Time to Momo is marktleider op het gebied van (online) reisgidsen over steden. Moonback heeft een boekingssite met uitgebreid hotelaanbod in deze zelfde steden. Reisgids meets boekingssite: het platform voor jouw stedentrip, van de eerste oriëntatie op een stad en een hotel boeken tot ter plekke de stad ontdekken.

Strategische keuze

Time to Momo en Moonback maken de strategische keuze om samen verder te gaan zodat ze op deze manier een grotere positie in de stedentripmarkt verwerven. Beide bedrijven waren hier al actief en samen bieden ze een sterkere toegevoegde waarde voor stedentrippers. De expertise op het gebied van stedentrips van Time to Momo en de kracht van Moonback op het gebied van techniek, design en hotels vormen samen het stedentripplatform. Niels Meijssen, oprichter van Moonback, is de CEO van het bedrijf.

Missiegedreven en steward-owned

Time to Momo heeft als missie de menselijke maat terug te brengen in de reisindustrie. Niets is zo menselijk als een stad. Toch zijn stedentrips vaak standaard en zonder respect voor iedereen die de stad maakt tot wat zij is. Time to Momo laat zien dat het anders kan en werkt met respect voor reizigers, inwoners, hoteliers, restauranthouders en de stad zelf.

Moonback is opgericht als een steward-owned bedrijf, een ondernemingsvorm waarbij stemrecht (macht) en winstrecht (financiële belangen) van elkaar gescheiden zijn. Dit met het idee dat op deze manier de missie de boventoon voert en niet de winstmaximalisatie voor aandeelhouders. Time to Momo zet het steward-ownership voort.

Over Time to Momo

Time to Momo is gevestigd in Rotterdam en werkt nauw samen met de uitgeverij van de gelijknamige paperback stedengidsen. Het team van Time to Momo, bestaande uit 15 personen, is verantwoordelijk voor alle digitale activiteiten van het merk: reisinspiratie, online hotelboekingen en de verkoop van online routes door de steden. Het bedrijf is actief in meer dan 45 steden in Europa en een aantal daarbuiten. Reizigers hebben de keus uit meer dan 3.000 hotels, b&b’s en hostels. Zowel het aantal steden als het aanbod blijft groeien.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!