TDG Eventmarketing creëert spectaculaire show op ZuidasTDG Eventmarketing creëert spectaculaire show op Zuidas
Back Back Nieuws

TDG Eventmarketing creëert spectaculaire show op Zuidas

14 december 2018

Op de Zuidas startte Provast op dinsdag 13 november de bouw van 2Amsterdam. Twee voormalige kantoortorens van AkzoNobel en Stibbe met een oppervlakte van 20.000 m2 worden getransformeerd naar multifunctionele panden. Met dit prestigieuze project wordt ruimte gecreëerd voor Meliá Hotels, diverse kantoren, een skybar, corporate garden en een ondergrondse parkeergarage. TDG Eventmarketing kreeg opdracht om van het officiële startsein van de bouw een onvergetelijk communicatie- en marketingmoment te maken.

'We hadden drie weken de tijd voor de organisatie en de feestlocatie bevond zich in een bouwput, omgeven door druk verkeer en gebouwen,' aldus Toine Dorpmans over de uitdaging die hij met zijn team aanging. 'Dus dat vereiste de nodige creativiteit, aandacht voor veiligheid en vergunningen. Temidden van alle bouwwerkzaamheden plaatsten wij 's zondags op de eerste etage een luxe en trendy ingerichte transparante tent. Hier ontvingen we op dinsdag de zestig genodigden voor een paneldiscussie en een fancy cocktailparty. Speciaal voor deze gelegenheid werd de bouw een uur eerder stilgelegd.'

Bouwterrein als inspiratiebron

Van investeerders tot de directie van Meliá Hotels, alle genodigden zijn op verschillende wijze betrokken bij de projectontwikkeling van 2Amsterdam. TDG heeft zich voor de ceremonie dan ook laten inspireren door de directe omgeving van de twee torens. 'We lieten een muziekstuk componeren dat door slagwerkers ten gehore werd gebracht. Zij stonden verspreid over de verschillende etages van een van de gebouwen.'

Light up the dark

Zodra het buiten donker was , werd met een druk op een detonator de bouw officieel gestart en brachten de slagwerkers het imponerende muziekstuk ten gehore. Zij waren dankzij speciale licht- en vuurwerkeffecten duidelijk zichtbaar voor de gasten, die zich voor het moment suprême buiten hadden opgesteld. 'Zo zetten we met special effects op 350 posities zestien etages letterlijk en figuurlijk in de spotlights,' aldus Toine. 'Uiteraard hebben we rekening gehouden met de mogelijkheden in verband vlieg- en wegverkeer en de juiste vergunningen geregeld. Het effect was grandioos en de automobilisten die in de file stonden genoten mee van de fantastische show!'

Fotocredits > Nathan Reinds

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!