Back Back Nieuws

Taste of Amsterdam overtreft Taste of London

28 juni 2010

Het culinaire evenement Taste of Amsterdam heeft in zijn tweede editie zijn bestaansrecht al ruimschoots bewezen. In vier dagen tijd trekken naar verwachting 18.000 particuliere bezoekers en nog eens 1.250 zakelijke gasten naar het Amstelpark om te genieten van lekker eten en drinken in een high end ambiance. De grote sterren zijn vanzelfsprekend de chefs die hun ‘signature dishes’ presenteren aan de bezoekers. Maar er is veel meer: er wordt gedebatteerd over de nieuwste foodtrends, er zijn wijnproeverijen, kookworkshops door sterrenchefs, kookdemonstraties in het Kook Theater en veel nieuwigheden, zoals het Taste Theater en de Pure Taste Markt. Het is genieten op niveau in een aangename, luxe setting.

‘Taste of…’ is een internationaal concept, afkomstig uit London, dat is uitgerold naar meerdere steden over de wereld. In Amsterdam is Brand Events Benelux verantwoordelijk voor de organisatie van het evenement. De Engelse bedenkers van het concept zijn onder de indruk van de Nederlandse versie. Vooral van de kwalitatief hoogwaardige uitstraling. “Wij Nederlanders kunnen nu eenmaal goed organiseren. Bovendien werken we bij dit evenement uitsluitend samen met kwalitatief goede leveranciers,” vertelt event director Henk-Jan Kakebeen van Brand Events Benelux. Vooral de stijlvolle, hagelwitte tentpaviljoens springen in het oog. Alles ziet er brandschoon, kreukvrij en stijlvol uit: de binnenbekleding, de wanddecoraties, het meubilair.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Henk-Jan Kakebeen met topkok Ramon Beuk (foto: Barbara van Baarsel)

Henk-Jan Kakebeen: “Het is prettig werken met Intertent. Hun materiaal is van de beste kwaliteit en het bedrijf is flexibel: het bedrijf is niet klein, maar ook niet te groot. Ze zijn ambitieus en gaan er helemaal voor. Een klant wilde plotseling een week voor het evenement een terras voor zijn tentpaviljoen; dat werd zonder problemen geregeld. We hebben het contract met Intertent afgelopen maand opengebroken en verlengd met vier jaar.”

Kwaliteit loont altijd
Roland de Boer, die een paar jaar geleden het roer overnam bij Intertent, heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in nieuwe materialen. Er is onder meer een nieuwe lijn ontwikkeld (de TENT Vision Air) en er is een nieuwe partytenten lijn in de maak, vertelt hij. Samen met Henk-Jan Kakebeen ontwikkelde Roland de Boer het concept voor de tentpaviljoens tijdens Taste of Amsterdam. Roland de Boer: “Ik heb wel enige ervaring met culinaire evenementen, temeer omdat ik de bedenker en oprichter was van Alkmaar Culinair Plaza. Toen we ‘Taste of London’ bezochten, was mijn eerste gedachte: ‘dat kunnen wij beter’. In Engeland werkt men nog veelal met oud tentmateriaal; wij werken uitsluitend met nieuw en brandschoon materiaal. Mijn credo is nu eenmaal: kwaliteit loont altijd.”

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Roland de Boer (foto: Barbara van Baarsel)

Het resultaat mocht er zijn; zo konden de 250 relaties van Intertent zelf ervaren tijdens het relatie evenement dat Roland de Boer op vrijdagavond tijdens Taste of Amsterdam organiseerde.  De gasten deden zich in het stijlvolle tentpaviljoen van Intertent te goed aan de hapjes (elk gerecht was door een ander restaurant bereid) en drankjes, lekker hangend en zittend in de lounge setting, luisterend naar de muziek van DJ Roos. Een van de gasten is John den Hollander, directeur van Invisible Organizing (invisibelorganizing.nl). Hij doet regelmatig zaken met Intertent, vorig jaar tijdens DelfSail bijvoorbeeld.

John den Hollander: “Het is altijd prettig zaken doen met Roland de Boer. Afspraak is afspraak bij hem. En ik vind het knap dat hij in een economisch moeilijke tijd succesvol is door te durven investeren. Hij heeft in zijn vorige carrière een groot netwerk opgebouwd, en dat die relaties bij hem terugkeren is veelzeggend. Klanten komen namelijk alleen bij je terug, als je constant kwaliteit blijft leveren.”

Ook Ruud Schönhage van Story Fountain heeft louter positieve ervaringen met Intertent. “Bij de viering van het hoogste punt van Rabobank Utrecht had ik veertien Pagodetenten gehuurd bij Intertent. Het was vreselijk noodweer en je zou verwachten dat de tenten zouden kraken en klapperen in de wind, maar niets daarvan: je hoorde de tentdoeken niet. Ze waren heel stabiel. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van Intertent. Ook introduceren ze regelmatig innovaties, en dat helpt mij om me in mijn voorstel aan de eindgebruiker te onderscheiden.”Roland de Boer geniet van de drukbezochte relatie avond van Intertent: “Volgend jaar, op de derde vrijdag van juni, is het tijdens Taste of Amsterdam weer feest bij Intertent!”

Komende zomer is Intertent tevens de official supplier van het vijfjaarlijkse evenement Sail Amsterdam. De tentpaviljoens staan dan ook op de route langs het Noordzeekanaal vanaf IJmuiden naar het IJ in Amsterdam, bij twaalf bedrijven die gasten uitnodigen om op donderdag 19 augustus de Sail Inn te aanschouwen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!