Succesvol dubbelspel sharingbox en Triple DoubleSuccesvol dubbelspel sharingbox en Triple Double
Back Back Opdrachtgever aan het woord

Succesvol dubbelspel sharingbox en Triple Double

19 augustus 2022

Tijdens het WK Hockey Dames 2022 werd de gezamenlijke activatie van sharingbox en sportmarketingbedrijf Triple Double gelanceerd. Van 1 tot en met 12 juli vonden de wedstrijden in Amstelveen plaats en vanaf het eerste weekend was het mogelijk om in de immense DHL Parcel stand met de Oranjevrouwen een video te maken. Hoe? Met behulp van de sharingbox technologie kwam de foto-activatie tot leven en kon DHL het #SameDream partnerschap uitdragen en van de aanwezigen echte supporters maken.

 

Bij Triple Double werkt sportmarketeer Philip Scholts die de opdracht van DHL kreeg voor een activatie tijdens het WK: ‘DHL is sponsor en logistiek partner van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Samen streven ze naar topprestaties en die enorme support wilden ze overbrengen op de Nederlandse bezoekers van het WK. We hebben al eerder samengewerkt met sharingbox en de foto-activatie vond een mooie aansluiting met de doelstellingen en wensen van DHL: Net als DHL zoveel mogelijk bezoekers supporter maken van onze Oranjevrouwen. Met de sharingbox technologie is het mogelijk om jezelf te laten vereeuwigen met de hockeyers. De bezoekers hadden keuze uit een aantal frames en konden met een druk op de knop zelf de foto nemen.’

Augmented reality voor levensechte ervaring

Het bestaande concept werd verder uitgebouwd door de twee partners, zodat er een volledige match was met de opdrachtgever. Philip: ‘Triple Double ontwikkelt strategische, creatieve sportmarketingconcepten die precies aansluiten op de doelstellingen. We werken daarin samen met partners en voor deze activatie was sharingbox de ideale keuze. Met creativiteit en meetbare resultaten geven wij betekenis aan sport, en ook nu was deze combinatie weer een gouden medaille waard. De augmented reality technologie zorgde ervoor dat fans zichzelf tussen de Oranjevrouwen waande en samen een video en foto konden maken. De uiteindelijke foto werd digitaal verstuurd of direct geprint. Door de gebruiksvriendelijkheid van de booth en de introducties van de gastheren en -vrouwen, konden bezoekers eenvoudig zelf aan de slag met het maken van de foto. In ruil voor het beeld werd gevraagd om de contactgegevens van de bezoekers. Op deze manier kon DHL op een GDPR vriendelijke manier data verzamelen. In totaal zijn er ruim 1200 video’s gemaakt.’

Unieke activatie voor DHL 

De aanwezigheid van DHL op het WK Hockey was groots. Het opvallende standontwerp was een schot in de roos en trok belangstellenden naar de stand, en daarmee de videobooth: ‘Vooraf is er een verwachting gecommuniceerd van het aantal foto’s en opt-ins. We hebben dagelijks contact met de opdrachtgever over de activatie, zowel cijfermatig en vanuit een marketingoogpunt. De booth is een zichtbare activatie en brengt een vernieuwend, innovatief concept met zich mee. Wanneer de personen op de aangewezen plek staan, komen de hockeyers in beeld lopen voor de video. Die opnames zijn eerder gemaakt op een locatie en uiteindelijk werden er meerdere frames aangeboden aan de bezoekers. De activatie is speciaal voor DHL samengesteld en is daarom een echte eyecatcher. Samenwerken met sharingbox bevalt goed. Ze denken mee, hebben goede ideeën en zijn op de hoogte van de laatste technologieën om activaties naar een nog hoger niveau te tillen.’

Door > Andrea Dronk

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!