'Start Your Impossible' starring Ireen Wüst en Chris Vos'Start Your Impossible' starring Ireen Wüst en Chris Vos
Back Back Nieuws

'Start Your Impossible' starring Ireen Wüst en Chris Vos

31 januari 2018

Toyota lanceert de wereldwijde campagne "Start Your Impossible" in Nederland met Olympisch kampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos. Zij laten zien dat niets onmogelijk is en trappen samen de "Start Your Impossible" campagne af met twee adembenemende korte films over hun weg naar de top.

Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd de Olympische- en Paralympische Spelen sponsort. Voor Toyota gaat mobiliteit veel verder dan de continue verbetering van auto's. Het sponsorschap komt voort uit de diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, omdat iedereen dan het beste uit zichzelf kan halen. Vanuit die visie hebben zij samen met Ireen en Chris, twee korte films geproduceerd met 1 boodschap: Geef nooit op, Start Your Impossible. De emotionele portretten tonen een weerspiegeling van de gedeelde, onbegrensde toewijding om continu te verbeteren, die velen zal inspireren.

Het onmogelijke mogelijk maken

Als succesvolste Nederlandse olympiër wil Ireen Wüst dit jaar het onmogelijke mogelijk maken. Zij gaat tijdens de Olympische Spelen (9-25 februari 2018,
PyeongChang, Zuid-Korea) de strijd aan om voor de vierde keer op rij thuis te komen met goud.

De beste blijven

Ireen Wüst: 'Als klein meisje droomde ik ervan een keer olympisch kampioen te worden. Ik denk niet in bepe rkingen, maar in dromen. Niets is onmogelijk. Ik wil niet alleen de beste zijn, maar ook blijven. Daar doe en laat ik alles voor. Ik heb nu nog één droom en dat is voor de vierde keer op rij met een olympische gouden medaille thuiskomen. Ik geloof dat als je ergens vol voor gaat, er veel meer mogelijk is dan je denkt.'

Iedereen moet zich kunnen voortbewegen

Het verhaal van de 19-jarige Chris Vos is eveneens indrukwekkend. Als vijfjarig jongetje raakte, door een ongeval, zijn rechterbeen van heup tot tenen verlamd. Met ongekend doorzettingsvermogen en wilskracht wist hij menigeen versteld doen staan door paralympisch snowboarder te worden, terwijl velen dachten dat hij nooit meer zou kunnen lopen. Zijn drive om het onmogelijke mogelijk te maken sluit naadloos aan bij Toyota's overtuiging dat iedereen, zonder daarin op enige wijze onderscheid te maken, zich moet kunnen voortbewegen.

Door blijven gaan

'Het eerste wat de artsen zeiden tegen mijn ouders was: dit is de laatste keer dat jullie je kind zullen zien, dus neem maar afscheid van hem. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik nooit meer zou kunnen lopen, laat staan sporten. Met snowboarden had ik echt het gevoel dat ik ervoor kon gaan. Als je valt: opstaan, hoofd omhoog en door blijven gaan. Mijn doel is het beste uit mezelf te halen tijdens de komende Paralympisch Winterpelen en laten zien dat niets onmogelijk is,' aldus Chris.

Toyota Mobility Summit in Athene

Om de lancering van de wereldwijde 'Start Your Impossible'-campagne en het sponsorschap met de Olympische en Paralympische Spelen te vieren, hield Toyota in oktober zijn eerste Toyota Mobility Summit. Die vond plaats in Athene, de gaststad van de eerste moderne Olympische Spelen. Een live gesprek met Akio Toyoda maakte deel uit van het event, evenals een serie discussies met relevante autoriteiten en olympische en paralympische atleten, geleid door Toyota Executive Vice President Didier Leroy. Het event behandelde onderwerpen zoals mobiliteit vanuit een sociaal, psychisch en sportief oogpunt en de toekomst van mobiliteit door technologische vooruitgang en onderzoek.

Continue verbetering

Als wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen, moedigt Toyota een vreedzame samenleving zonder discriminatie aan door middel van sport en de belofte een duurzamer samenleving te realiseren door mobiliteit. Toyota's waarden op het gebied van continue verbetering en respect voor mensen worden gedeeld door de Olympische Spelen, die mensen over de hele wereld in vriendschap en solidariteit samenbrengen en hiermee het hoogst haalbare van het menselijk kunnen vieren.

Het onmogelijke mogelijk maken

Akio Toyoda: 'Gedurende ons bestaan heeft Toyota altijd het onmogelijke mogelijk gemaakt door innovatie en passie, en door continu de definitie van het onmogelijke uit te dagen. Vandaag de dag maakt de auto-industrie de grootste veranderingen in zijn bestaan door en juist in deze periode blijft Toyota trouw aan zijn visie van steeds betere auto's bouwen – Making Ever-better Cars. Net zo belangrijk is dat we met mobiliteitsoplossingen komen die het leven van iedereen plezieriger maken. En we nemen onze verantwoordelijkheid voor wat betreft de realisatie van een Ever-better samenleving voor de komende 100 jaar en verder. Om dit mogelijk te maken, moeten we verder denken dan de conventionele auto's en nieuwe mobiliteitsvormen bedenken die de grenzen van vandaag overwinnen en de problemen van morgen oplossen. We delen deze droom en onze visie van continue verbetering met alle olympische en paralympische atleten, die elke dag hun eigen grenzen opzoeken. Mijn hoop is dat de Olympische en Paralympische Spelen kansen creëren voor iedereen die verwant is aan Toyota en ze helpt hun onmogelijkheden en beperkingen uit te dagen.'

Toyota automotive sponsor

Als de eerste automotive sponsor van de Olympische en Paralympische Spelen, richt Toyota zich op het aanbieden van mobiliteit en biedt het logistieke expertise. De eerste 'Start Your Impossible'-film, 'Mobility for All', laat transportoplossingen, mobiliteit van de volgende generatie en geavanceerde technologie zien. De wereldwijde campagne omvat tevens een variëteit aan aanvullende programma's gericht op medewerkers, dealers en consumenten en zoekt de samenwerking op met de Toyota Mobility Foundation die opgericht is om stedelijke transportuitdagingen op te pakken en het aanbod van persoonlijke mobiliteit voor iedereen uit te breiden waarmee het een inspiratie is voor toekomstige mobiliteitsoplossingen.

Toyota lanceert verder een nieuwe website, www.MobilityForAll.com. In overleg met het National Center for Accessible Media (NCAM) in de Verenigde Staten is de site – die in fasen uitgerold wordt – gebouwd voor gebruikers met verschillende handicaps en daardoor geschikt voor iedereen die de content tot zich wil nemen. Of een gebruiker nu beperkt zicht heeft, minder goed hoort, cognitief belemmerd is of minder mobiel is, de site is dusdanig ontwikkeld dat iedereen een prettige gebruikerservaring heeft.

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!