Stap in De wereld van JaarbeursStap in De wereld van Jaarbeurs
Back Back Nieuws

Stap in De wereld van Jaarbeurs

05 september 2023

Gisteren lanceerde Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Het doel van deze corporate campagne is om de diversiteit aan mogelijkheden die Jaarbeurs te bieden heeft onder de aandacht te brengen. Zowel bij haar klanten, bezoekers als bij potentiële medewerkers. Jaarbeurs heeft ervoor gekozen om haar eigen organisatie een gezicht te geven door bijzondere verhalen van klanten, bezoekers en medewerkers in de schijnwerpers te zetten.

Meer dan alleen beurslocatie

Jaarbeurs is vooral bekend als beursgebouw blijkt uit recent merkonderzoek. Esther Driessen, manager corporate communicatie & PR: 'Ruim een jaar geleden stapte ik in de wereld van Jaarbeurs. Ik werd verrast door de veelzijdigheid, de eindeloze mogelijkheden en de constante drang naar vernieuwing en verbetering. Die veelzijdigheid aan mogelijkheden en enorme diversiteit aan bezoekers willen we laten zien in een campagne die inspireert, een lach op je gezicht tovert en bezoekers, organisatoren en nieuw talent uitnodigt om in de wereld van Jaarbeurs te stappen.'

Vanuit deze gedachte ontwikkelde Jaarbeurs de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte zet de organisatie al haar activiteiten in de etalage. 

Achter ieder portret schuilt een verhaal

Binnen de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’ gebruikt Jaarbeurs krachtige portretten van hun eigen klanten, bezoekers en medewerkers. Ieder met een eigen boodschap. Hiermee laten ze zien wie Jaarbeurs is, wat ze doen en waarvoor men bij Jaarbeurs terecht kan. De verschillende portretten die in de spotlight staan sluiten naadloos aan bij de merkwaarden: vriendelijk, duurzaam en vernieuwend.

Spelen met werkwoorden

Met deze imagocampagne richt Jaarbeurs zich op eventorganisatoren, bezoekers en potentiële medewerkers. Jaarbeurs legt bewust de focus in haar uitingen op de pay off, zodat de organisatie kan spelen met alle activiteiten die ze in huis heeft. Driessen: 'Bij Jaarbeurs kan iedereen ‘ontmoeten, beleven, ondernemen, ontdekken en schaterlachen’. We maken continu gebruik van andere werkwoorden zodat we inspelen op wat onze doelgroep belangrijk vindt.' Driessen vervolgt: 'In de campagne uitingen geven we een eerste blik in ‘De wereld van Jaarbeurs’. Op de campagne website, wereldvanjaarbeurs.nl, gaat het verhaal verder.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!