Secretaresses beoordelen Nederlandse gastvrijheid met een 6,9Secretaresses beoordelen Nederlandse gastvrijheid met een 6,9
Back Back Nieuws

Secretaresses beoordelen Nederlandse gastvrijheid met een 6,9

23 mei 2017

In een digitale samenleving is de kracht van een persoonlijke ontmoeting sterker dan ooit. In veel gevallen is de secretaresse de organisator van bijeenkomsten. Regardz heeft binnen haar netwerk de mening gepolst van meer dan 400 secretaresses. Hierin is gekeken naar de diepere betekenis van gastgeverschap in de rol van secretaresses. De belangrijkste uitslag? De secretaresse is dé nieuwe Gastgever in Geluk, maar beoordeelt daarnaast de gastvrijheid over het algemeen in Nederland met (maar) een 6,9 gemiddeld. Een opvallende uitslag!

In het onderzoek zijn de zeven kritische eigenschappen bij excellent gastgeverschap -zoals omschreven in het boek Gastgevers in Geluk dé standaard. Ook is er gevraagd naar het belang van iedere eigenschap.

Opvallende resultaten

De secretaresses herkennen zich voornamelijk in de stellingen die gaan over het warm onthalen van gasten, oprechte aandacht geven aan anderen, denken in oplossingen en verrassingen organiseren. Het belang hiervan in het werkveld van de secretaresses is groot vinden ze zelf.

Opvallend is dat de twee meest persoonlijke stellingen het minst worden gesteund door de secretaresses. Een kwart van de respondenten vindt het namelijk niet belangrijk dat de secretaresse extravert is en dus uit intensieve en diepgaande relaties veel energie haalt. Ook het opbouwen van een duurzame en emotionele band met gasten en collega's is niet van belang voor 26% van de secretaresses.

Gastvrije ervaringen

De meest gastvrije ervaarden secretaresses zelf in een restaurant (40%), gevolgd door een vergaderlocatie (21%), ziekenhuis (14%) en wellnessresort (13%). Het rapportcijfer dat secretaresses geven voor de gastvrijheid in Nederland in het algemeen komt op een 6,9. Dit is erg laag in vergelijking met de 8,5 die Regardz scoort op gastvrijheid bij gasten die op locaties zijn geweest, die te boeken zijn via Regardz.nl (bron: reviews bezoekers 2017). Er is dus nog veel winst te behalen voor organisaties en bedrijven in Nederland.

Workshop 'Gastgevers in Geluk'

Luc van Bussel (CEO Regardz Hospitality Group BV) geeft service een nieuwe, diepere betekenis met zijn boek Gastgevers in Geluk. Het is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. Regardz organiseert op aanvraag ook lezingen, presentaties en workshops over Gastvrijheid.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!