Samira inspireert, vernieuwt en verbindtSamira inspireert, vernieuwt en verbindt
Back Back Interview

Samira inspireert, vernieuwt en verbindt

08 november 2019

Haar motto: ‘Succes is the ability to go from one failure to another without loss of enthusiasm’ 

Naam > Samira Salman
Bedrijf > EventGoodies

Samira Salman deed ruim 6 jaar lang ervaring op in marketing bij 2 verschillende (internationale) IT bedrijven en begon 6 jaar geleden voor zichzelf als freelance contentmarketeer. ‘Ik ontdekte de kracht van social media in combinatie met evenementen. Die functie bestond niet dus besloot ik die voor mezelf te creëren. Evenementen vernieuwen, mensen met elkaar verbinden en een onvergetelijke dag bezorgen, dat is waar ik voor ga.’

'Op het EventGoodies platform deel ik inspiratie voor zakelijke evenement. Hier vind je toffe goodies als gadgets, acts, foods en bijzondere locaties die de eventbeleving vergroten. Door het schrijven van blogs, het creëren van social media content en het maken van vlogs inspireren we eventplanners. Deze inhoud maken we niet alleen voor ons eigen platform, we produceren vooral specifieke maatwerkcontent voor bedrijven over hun eigen evenementen.'

Maak je evenement boeiend

'Festivals zijn van nature socialmediageniek. Zakelijke evenementen hebben wat meer moeite met de funfactor en daarom zijn we juist daar van uitermate waardevolle toevoeging. Met inspirerende vlogs en blogs maken we het evenement op toegankelijke wijze boeiend en interessant voor de doelgroep, zodat ze zin hebben om te komen of langer terugdenken aan het evenement. Samen met de marketingmanager bespreken we strategie, sfeer en doelstelling en passen we daar onze content naadloos op aan.'

Droomproject

'Voor ‘Ons Tweede Thuis’, een organisatie die zich inzet voor mensen met een beperking creëerden we de content voor hun 3 daagse festival om het 50 jarig bestaan te vieren. Hun mission statement is ‘Er is geen onderscheid, iedereen doet mee.’

'We creëerden gezamenlijk content om iedereen te enthousiasmeren voor, tijdens en na het festival. Cliënten zelf droegen hun steentje bij door bijvoorbeeld te helpen met de catering en bediening. Anderen traden op of runden de winkel en elke dag maakten we een vlog die ’s avonds live ging. Een jongeman met autisme heeft deze samen met mij ge-edit. We vormden met alle betrokkenen echt een dreamteam.'

Ambitie

'Vorig jaar heb ik mijn Event Design Certificaat gehaald. Hier heb ik geleerd hoe je een evenement strategisch ontwerpt. Daarmee help ik eventplanners een nog sterker evenement neer te zetten. Vaak betekent dat er een nieuw en creatiever concept uitkomt, dan ze gewend zijn. Door mijn platform zien mensen mij als een nano influencer in de eventbranche. Als een bedrijf eventplanners wil bereiken dan kan ik dat zeer gericht, want ik heb een relevant bereik. Steeds vaker omarmen bedrijven influencer marketing en maken we content om hun naamsbekendheid te vergroten.' 

Communicatief sterk

'Mijn beste werk wordt gemaakt als een opdrachtgever mij het vertrouwen en de creatieve vrijheid geeft. Bij elk project ben ik superbetrokken en ik ga er volledig voor om er een succes van te maken. Ik beschik over een brede kennis, ben enthousiast, helder en communicatief sterk. Als het nodig is schroom ik niet om de expertrol op mij te nemen en toon ik lef door naar voren te stappen met vernieuwende adviezen.'

Door > Nathalie Schalke

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!