Back Back Nieuws

Puma's Volvo Ocean Race case wint internationaal Event Award

21 augustus 2012
Puma’s
event marketing activiteiten tijdens de Volvo Ocean Race 2011-2012, ontworpen
door de Amsterdamse vestiging van Kubik, heeft de Corporate Event Award van
Exhibitor Magazine's jaarlijkse Corporate Events competitie gewonnen in de
categorie beste Road Show/Multivenue Event.

Corporate
Event Awards
De Corporate Event Awards, die
vanaf 2004 jaarlijks worden uitgereikt, honoreren uitmuntendheid in event
marketing strategieën. De award competitie van Exhibitor Magazine
is gericht op succesvolle internationale business-to-consumer en
business-to-business evenementen.

Creatieve uitvoering
De juryleden waren onder de
indruk ‘van de efficiënte aanpak van dit logistieke zeer
uitdagende evenement’. De jury: ‘Het succes van dit evenement – dat
volledig merk gedreven was – komt voort uit de zeer consistent uitgevoerde
positionering en creatieve uitvoering op alle niveau’s. Hiermee
onderstreept Puma zijn merkwaarden ook in dit voor hen nieuwe marktsegment.’

Puma lifestyle
Puma nam voor de tweede keer
deel aan de Volvo Ocean Race, een negen maanden durende zeilrace rond de
wereld. Puma maakte gebruik maken van haar aanwezigheid in deze zeilrace
om de verkoop van zowel professionele zeilkleding als de sportkleding te
promoten en de bezoekers deelgenoot te maken van de Puma lifestyle. PUMA’s
zeilboot, Mar Mostro (Monster van de Zee) vormde het overkoepelend
element voor de vormgeving van de Puma presentaties en de programmering
van de activiteiten.

Nautische uitstraling
Kubik creëerde voor Puma zowel
een tijdelijke winkelruimte als een hospitality omgeving. Puma maakte
gebruik van vijf speciaal vervaardigde 40’ containers voor deze pop-up store
met een industriële en nautische uitstraling. De bovenste verdieping werd
omgetoverd tot Bar Mostro, waar de gasten tijdens de stop-overs konden
ontspannen met een uitzicht op de haven.

Puma’s Social Club
Puma’s Social Club, een
separate opblaasbare accommodatie, was met name populair bij
jongere bezoekers met z’n afterhours, lounge setting. De club bestaat uit
een bar, podia, dansvloer, terras en biedt ruimte aan een DJ en
geavanceerde beeld en geluidsinstallaties. Deze twee paviljoens vormden de
basis voor Puma's live evenementen in de Race Village.

Speciale evenementen
Puma gebruikte deze
evenementen en de sociale media tijdens elke stop-over om publiciteit
te creëren, de verkoop te stimuleren en Puma’s naamsbekendheid te
vergroten. Belangrijke retailers en relaties werden uitgenodigd om
speciale evenementen rond de in-port races te bezoeken.

Bron:
marketingtribune.nl

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!