PINO opent Haagse nevenvestigingPINO opent Haagse nevenvestiging
Back Back Interview

PINO opent Haagse nevenvestiging

21 maart 2018

'Uit je dagelijkse omgeving en naar een nóg hoger niveau'

 

PINO specialiseert zich al sinds de start in 1999 in het realiseren van buitengewone belevingen. Vanwege het grote aantal opdrachtgevers in Den Haag opende het evenementenbureau onlangs een tweede vestiging in één van de mooiste gedeeltes van het Haagse Voorhout aan de Oranjestraat nummer 5.

Achttien jaar geleden werd PINO geboren. Pieter Schure en Jeroen Coers, destijds studenten aan de Hotelschool in Maastricht, ontdekten hun gezamenlijke liefde voor de wereld van evenementen. En niet onbelangrijk: ze waren allebei ook gewoon heel goed in het neerzetten van een sterk event. Over de naam voor de toekomstige samenwerking waren ze het razendsnel eens. 'Ja, PINO slaat inderdaad op die blauwe vogel van Sesamstraat', vertelt Schure. 'Dat was in de beginjaren niet zo'n handige keuze, maar nu het algemeen bekend is dat we goed zijn in ons vak helpt de naam ons juist. Je hebt altijd een social talk paraat en niemand vergeet zo'n naam snel.'

A-Z

Een jaar na hun afstuderen maakten de twee in 1999 werk van hun droom. Inmiddels is het evenementenbureau gespecialiseerd in communicatie, evenementen en congressen en is Tessy Miltenburg mede-eigenaar. De projecten variëren van grote publieke events zoals Lego World of Happinez Festival, tot relatiedagen voor bedrijven en het realiseren van diverse (inter)nationale congressen van een- of meerdaags tot high level niveau. 'We kunnen opdrachtgevers op diverse onderdelen van het organisatietraject ontzorgen: van het uitnodigen van de gasten en de registratie, tot het meedenken over de inhoud van een evenement, de communicatie,de logistieke organisatie en bijdragen aan het behalen van de gestelde doelstellingen', vertelt Schure.

Logische stap

Na bijna twee decennia is het tijd voor een nieuw hoofdstuk voor PINO. Het bedrijf opent naast de hoofdvestiging in Utrecht nu ook een nevenvestiging aan de Oranjestraat in Den Haag. Gezien het grote aantal opdrachtgevers in deze omgeving is dat niet meer dan logisch, aldus Schure. 'Sinds 2006 werken we veel voor de Rijksoverheid in Den Haag en verschillende organisaties daaromheen. Een groot deel van onze tijd bevinden we ons dan ook in het Haagse, zowel voor de uitvoering als tijdens voorbereidende gesprekken. Als er een paar uurtjes tussen twee afspraken zit, dan loont het niet om terug te rijden naar Utrecht. In principe kun je met je laptop overal even zitten, maar we vinden een tweede vestiging gewoon een heel gaaf en goed idee.'

Inspirerend op niveau

De nieuwe vestiging is omringd door statige herenhuizen uit de negentiende eeuw en zit letterlijk om de hoek van het sfeervolle Noordeinde. 'Het is alles behalve een standaard kantooromgeving. Een perfecte plek om opdrachtgevers te ontvangen voor een projectoverleg of een brainstorm. Het pand heeft een monumentale, open en warme uitstraling met prachtige houten balken en hoge plafonds', vertelt Schure enthousiast. 'De ruimte en de locatie zorgen voor zo veel meer inspiratie dan de kantoorkolossen waar je normaal gesproken vergadert. Je bent bovendien even uit je dagelijkse omgeving en daarmee breng je events al gauw naar een hoger niveau. En we hebben echt goede koffie, dat is minstens zo belangrijk.'

Frisse blik

Meer dan een inspirerend, nieuw avontuur, brengt de nieuwe locatie ook andere voordelen. Schure: 'Er zijn meer bureaus die voor Haagse opdrachtgevers werken, maar weinig daarvan zijn in Den Haag gevestigd. Wij werken nu lokaal en dat is de nieuwe trend.' Met een nieuwe tweede vestiging is de blik gericht op de toekomst. 'Het is ons doel om meer op bepaalde beleidsterreinen in te zoomen en daar events voor te organiseren. Vanwege onze jarenlange ervaring brengen we een heleboel toegevoegde waarde mee aan tafel. We hebben affiniteit met deze onderwerpen en werken al voor diverse soortgelijke opdrachtgevers. Onze frisse blik is dan vaak een goede toevoeging.'

Door > Cintha Rood

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!