PinkOrange maakt opvallende keuze bij organiseren jubileumevent PinkOrange maakt opvallende keuze bij organiseren jubileumevent
Back Back Eventcase

PinkOrange maakt opvallende keuze bij organiseren jubileumevent

05 oktober 2023

‘Toen we in het najaar van 2022 ons idee om 75 jaar E. van Wijk te vieren presenteerden, namen we een groot risico. We hadden ons totaal niet aan de briefing gehouden om een klantenevent én medewerkersevent te organiseren, maar kozen voor één event waarop iedereen samenkomt als één grote familie. Het bleek een geweldige keuze te zijn!’, aldus Linda Voermans (Eventmanager bij PinkOrange Events & Incentives).

E. van Wijk is een echt familiebedrijf en bestaat dit jaar 75 jaar. Na al die jaren staan de mensen nog steeds stipt op één.Je merkt het meteen als je bij E. van Wijk rondloopt: de medewerkers zijn het kapitaal en klanten worden beschouwd als familie. Het verbaasde PinkOrange dan ook niet dat het belangrijkste uitgangspunt voor de jubileumviering de persoonlijke aandacht voor medewerkers, klanten, leveranciers en andere relaties was.

Een uitdaging waar E. van Wijk vijf jaar eerder tegenaan liep, is het onder de aandacht brengen van het klantevent en zo voldoende animo te genereren. En zij zijn niet de enige; veel bedrijven lopen hier tegenaan. Zeg nou zelf, hoeveel uitnodigingen krijg jij in je mailbox en hoe vaak ga je daadwerkelijk naar één van die events? Hoe krijg je je klanten juist wél naar jouw event toe? Een interessante uitdaging, vindt PinkOrange.

Hoe krijg je je klanten juist wél naar jouw event toe

Vanzelfsprekend speelt de band tussen het bedrijf en haar klanten een grote rol. Hoe beter de band is, hoe eerder klanten het event zullen bijwonen. Maar je kunt daarnaast veel meer doen om een hoge opkomst te genereren. PinkOrange bedacht een concept voor de jubileumviering van E. van Wijk dat perfect past bij de bedrijfscultuur: één event waarop iedereen samenkomt als één grote familie en waarbij er écht voor ieder wat wils is!

Linda:‘Mensen hebben een overvolle agenda. Het wordt dus steeds belangrijker om in te spelen op de behoeftes en interesses van je genodigden. Die zijn echter vaak zeer uiteenlopend. Wanneer je een klantendag organiseert met interessante sprekers komen er wellicht een heel aantal niet omdat dit voelt als een zakelijke afspraak/werkverplichting. Men kent misschien ook weinig anderen genodigden of heeft het erg druk en kan hier geen werkdag voor missen. Aan de andere kant heb je de medewerker die zich wellicht helemaal niet verheugt op een familiedag vol met kinderactiviteiten. Hij/zij had juist wel graag die interessante spreker gezien, maar is daarvoor niet uitgenodigd.’

Persoonlijker wordt het niet!

En alsof de medewerkers, klanten en leveranciers op hetzelfde moment uitnodigen nog niet genoeg was, gooide PinkOrange daar nog een schepje bovenop: Klaas-Jan den Hertog (Manager Sales & Customer Service): ‘PinkOrange heeft goed geluisterd naar wie we zijn en waar we voor staan. Ze stelden voor dat iedereen hun families mee mocht nemen, dus ook partners en kinderen van onze klanten en leveranciers waren welkom. Een geweldig idee! Het was hartverwarmend om onze chauffeurs die zaterdag te zien proosten met klanten, terwijl hun kinderen samen een show in het kidstheater bijwoonden. Persoonlijker wordt het niet!’

Annick Versteeg (Teamleider HR): ‘De aanmeldingen bleven maar doorlopen. We verwachtten 1.000 personen, maar dat werden er ruim 1.500! Ook de opkomst was fantastisch. Ondanks de regen is meer dan 90% richting Giessen gekomen om samen met ons 75 jaar E. van Wijk te vieren. Daar zijn we enorm trots op.’

Eén dag voor iedereen was een schot in de roos!

Ewout van Wijk (CEO): ‘Wat mij betreft is één dag voor iedereen een schot in de roos en doen we het voortaan altijd zo! Het past perfect bij ons; we zijn een familiebedrijf en daar horen ook onze klanten, leveranciers en andere relaties inclusief hun families bij!’

Klaas-Jan:‘We kijken terug op een zeer prettige samenwerking met PinkOrange! We kenden Linda van een eerder event, haar persoonlijke, enthousiaste maar ook kritische houding hebben ons event een topevent gemaakt. Complimenten voor het hele team!’

Foto's: Frans Jan Fortunati
Aftermovie: De Filmkade

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!