Back Back Nieuws

Organisatoren ontdekken de mogelijkheden van Leiden

07 februari 2012
Leiden Marketing organiseerde onlangs voor twintig organisatoren van congressen en zakelijke evenementen een kennismakingstour door Leiden. De groep bezocht een selectie van de vele locaties die de stad telt. Daarnaast werd het gezelschap getrakteerd op een tweetal interessante workshops.

 

Interessante stad voor zakelijke markt

Robert Strijk, wethouder van Financiën, Economische Zaken & Bereikbaarheid opende de dag in de Pieterskerk met zijn betoog over Leiden als interessante stad voor de zakelijke markt. “De bereikbaarheid is top, vanaf Schiphol ben je eerder in Leiden dan in Amsterdam. Leiden is één van de grootste steden op het gebied van life science en samen met de universiteit een echte kennisstad. De stad heeft een enorm breed aanbod aan locaties, waardoor er voor elke zakelijke groep wel iets passends te vinden is. En natuurlijk niet te vergeten de enorme geschiedenis die deze stad heeft. Dit alles maakt Leiden tot een interessante, gezellige en diverse stad voor de zakelijke markt”, aldus Wethouder Strijk.

 

De locaties

Na een bezoek aan de Pieterskerk, een 900 jaar oude kerk, die voorzien is van alle mogelijke moderne technieken wat deze kerk een volwaardige evenementenlocatie maakt, werd de locatietour voortgezet met een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden. De entreehal, De Tempelzaal genaamd, is de enige locatie ter wereld waar exclusieve diners, recepties en zakelijke presentaties kunnen plaatsvinden in de schaduw van een authentieke 2000 jaar oude Egyptische tempel. Als laatste werd een bezoek gebracht aan de monumentale Stadsgehoorzaal, die met haar zalen en vele foyers en subruimtes een unieke en flexibele locatie is voor congressen en overige bedrijfsbijeenkomsten.

 

Inspirerende workshops

Tijdens de locatiebezoeken werden er twee workshops gegeven. Gerdie Schreuders van LiveOnlineEvents liet de organisatoren inzien hoe je Social Media inzet als je een event organiseert. Wat en hoe communiceer je via Twitter, hoe bereik je veel meer mensen binnen je doelgroep door social media in te zetten en wat zijn de do’s en dont’s met sociale media tijdens een event. Nicoline van Straten, directeur van LiveHouse, gaf een inspirerende workshop over het onderwerp Story Telling. “Blijf altijd de doelstellingen van de opdrachtgever in ogenschouw houden, bij elke beslissing die je neemt, past dit alles in het verhaal dat het evenement uiteindelijk moet uitdragen”, aldus Nicoline van Straten.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!