Opdrachtgever over PINOOpdrachtgever over PINO
Back Back Opdrachtgever aan het woord

Opdrachtgever over PINO

25 juni 2019

'Alles aanpakken én kwaliteit leveren'

Hoe is het om samen te werken met PINO? Wat maakt het voor een opdrachtgever een succesvol evenement? De antwoorden daarop kregen we van Maartje Willemsen die vanuit meerdere functies binnen het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) vertelt over haar ervaringen met dit eventbureau uit Utrecht. Een samenwerking die ver teruggaat.

Hoe heb je PINO leren kennen?

‘Dat was in 2007 op een evenementenbeurs. Ik werkte bij het toenmalige ministerie van VROM. Samen met een collega vormde ik het congresbureau van het ministerie. We organiseerden de bijeenkomsten van het departement. Op zoek naar ondersteuning van een extern bureau, raakten we in gesprek met PINO. Sinds die tijd hebben we met succes vele bijeenkomsten samen georganiseerd.’

  • Opdrachtgever over PINO
    Nationale Klimaattop
  • Opdrachtgever over PINO
    Maartje Willemsen

Wat is jouw ervaring met evenementen?

‘Het congresbureau werd opgeheven toen het ministerie van VROM in 2010 gedeeltelijk overging in IenW. De werkzaamheden beperkten zich vanaf toen tot het communiceren van het beleid. Met de ervaring van het congresbureau op zak wisten we natuurlijk goed hoe we de wens van het departement konden vertalen naar een degelijk programma van een bijeenkomst. Maar de logistieke organisatie ervan is een ander verhaal. Daar heb je echt meer specialistische kennis en ervaring voor nodig. Dan zie je de toegevoegde waarde van een bureau.’

Welke bijeenkomst springt eruit?

‘PINO heeft een behoorlijke naam binnen het departement en staat bekend om hun kwaliteit en flexibiliteit. In al die jaren van samenwerken heb ik ze nog nooit ‘nee’ horen zeggen. Het congres dat mij is bijgebleven, is de Nationale Klimaattop in 2016 waar 1700 bezoekers aan deelnamen. PINO nam de website, registratie, locatie, techniek en logistiek (45 workshops!) volledig op zich. Over deze bijeenkomst praten we hier nog steeds. Zelfs de directeur-generaal noemde het met naam en toenaam in zijn afscheidsspeech.’

Wat is typisch PINO?

‘Hun brede inzetbaarheid, flexibiliteit en enthousiasme. Ondanks de bureaudrukte, veranderingen bij ons of verloop van personeel is PINO altijd constant gebleven. Ze hebben van nature een mentaliteit om alles aan te pakken én kwaliteit te leveren. Dat is in de bureauwereld uniek. Net als de directie die vanaf begin tot eind altijd zichtbaar is binnen projecten. Op die manier bewaken ze de ‘PINO kwaliteit’.’

Mag PINO je nog steeds bellen?

‘Ja, tuurlijk! Dat lijntje staat nog steeds open. In mijn huidige functie als adviseur Externe Betrekkingen en Protocol houd ik me niet meer bezig met de organisatie, maar bereid ik de aanwezigheid van de minister of staatssecretaris voor. Op zo’n moment elkaar kunnen vinden om even af te stemmen werkt wederzijds. Het is dan fijn om te weten dat de organisatie bij PINO in goede handen is.’

Door > Kim Nelissen

Lees van deze serie ook:

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!