Oogenlust Event: Het ColourfestivalOogenlust Event: Het Colourfestival
Back Back Eventcase

Oogenlust Event: Het Colourfestival

15 juli 2019

Dit voorjaar organiseerde Oogenlust, in opdracht van Live Impact Eventmarketing: ‘Het Colourfestival’.  Een groots en betoverend personeelsevenement op het domein. Oogenlust was verantwoordelijk voor de locatie en de aankleding ervan.

‘In eerste instantie meldden 900 personen zich aan voor dit private festival maar na de bekendmaking van het veelzijdige, feeërieke programma is het aantal aanmeldingen opgelopen tot 1.600 personen. Een bijna verdubbeling van het aantal gasten is schakelen en bijsturen qua logistiek en organisatie’ lacht Marcel van Dijk, eigenaar van het domein, maar daar draaien wij onze hand niet voor om.

Eigen look en feel

‘Een uiteenlopende gastenschare vraagt om diversiteit in belevingswerelden. Daarom waren er verschillende, tot de verbeelding sprekende area’s gecreëerd, verdeeld over ons totale domein. Elke zone heeft een onderscheidende look en feel meegekregen.’

‘Onze  binnentuin is voorzien van een bohemien ‘Ibiza-touch’, de grote kas heeft een naturel ‘Botanisch tuingevoel’ meegekregen en de expo, waar vooral feestvieren en lekker los gaan centraal staat, is speels en kleurrijk ingericht in het basisthema ‘Colour’. De antieke druivenkas is omgetoverd tot sfeervol ‘Tapas- en Wijnrestaurant’ en in de authentieke boomhut kunnen gasten schaafijs halen om hun drankjes te koelen. Als kers op de taart, is diep in het bos, de nieuwsgierig makend ‘Secret Area’ aangelegd.

Welcoming acts

Een feestbeleving begint al bij aankomst op het parkeerterrein. Prachtige dames in rijkelijk gedecoreerde, 18e eeuw, kostuums met een moderne kanten twist heten de gasten die uit de bussen stromen van harte welkom op het Domein. Een dame op een lange lans steelt met haar aerealact de aandacht vanuit grote hoogte. De sfeer en stemming zitten er direct goed in en het ‘Colourfestival’ is van meet af aan een vrolijke, verrassende bedoening. De wens is om het geheel informeel, natuurlijk en duurzaam te laten zijn. Geen slaapverwekkende speeches, gewoon feest, in een natuurlijke setting. Verspreid over het domein branden knapperende haardvuren, is sfeervolle verlichting aangebracht en sporen cheeky Bosnymfen en Elfjes  het publiek aan om vooral de ogen uit te kijken en met volle teugen te genieten van al het domein te bieden heeft.

Culinaire hotspots

Eten is een niet te onderschatten factor bij een feest. Een pop- up restaurant en verschillende foodtrucks verspreid over het domein bieden, naast een top verzorgd Sitting Diner in de centrale Expo, een keur aan culinaire versnaperingen. Er is voor elk wat wils, in hoogstaande kwaliteit en rekening houdend met diverse smaak- en intentiegevoelige voorkeuren.

Secret area

Een sprookjesachtige neonhaag leidt de bezoekers diep in het bos naar de verborgen dansvloer waarvoor bezoekers staan te trappelen om erop te kunnen. Alleen via een koptelefoon kun je de sensationele beats van de DJ horen en de voetjes van de vloer gooien. De ‘Silent Disco’ is één van de buitengewone hoogtepunten in het programma. ‘Gasten stonden in de rij om dit zelf te kunnen beleven’ vertelt van Dijk trots. ‘Heerlijk om op een speciale plek in het bos deze  dansende massa te aanschouwen. Stil, sereen en uitbundig tegelijkertijd.’

Kritisch op details

‘In het begin van het proces hebben we met Live Impact kritische vergaderingen gehad’ aldus van Dijk. ‘We hebben elkaar goed aan de tand gevoeld over de totale organisatie. Dat is nodig bij een grootscheeps en veelomvattend project als dit. Details, wensen en logistieke organisatie moet goed op elkaar worden afgestemd om tot een optimaal resultaat te komen. Je hebt maar één kans om het evenement goed neer te zetten. Een goede voorbereiding is essentieel. In de uitvoering van het project is er daarom geen enkele wanklank geweest. Iedereen is laaiend enthousiast over dit adembenemend mooie personeelsfeest.’

‘Over dit ‘Hippie New Style’, chique festival zal nog lang worden nagesproken’ besluit van Dijk met een tevreden glimlach.

Door > Nathalie Schalke

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!