Back Back Nieuws

Online platform Broky wordt volwassen met versie 2.0

10 maart 2015
Na een half jaar het nieuwe concept te hebben getest, waarbij de bedrijven de consumenten benaderen in plaats van andersom, lanceerde Broky gisteren versie 2.0 met enkele grote updates. Zo kunnen consumenten nog sneller een aanvraag plaatsen, kunnen bedrijven onder andere hun aanbiedingen opslaan, meer foto’s toevoegen en de consument duidelijker het aanbod laten vergelijken.
 
Verbeteringen
Sinds de lancering van Broky in de zomer van 2014 hebben zo’n 500 bedrijven uit de vrijetijdsbranche zich aangemeld, zijn meer dan 1.000 aanvragen geplaatst en tientallen uitjes georganiseerd. Het team achter Broky heeft deze periode vooral gebruikt om feedback te verzamelen van de gebruikers en deze te gebruiken voor de nieuwe versie.
Consumenten kunnen nu in één overzicht een samenvatting van alle aanbiedingen zien, en aangeven welke aanbiedingen ze interessant vinden of welke bedrijven direct contact met hen mogen opnemen. De presentatie van de aanbiedingen is aanzienlijk veranderd, met een prominentere rol van de grafische presentatie door middel van een grote ruimte voor foto’s. De consumenten moet zo sneller een duidelijker beeld krijgen van de aanbiedingen. Tevens kan de consument nu met één druk op de knop rechtstreeks via Broky een reserveringsverzoek indienen.

Templates
Bedrijven kunnen hun aanbiedingen opslaan in zogenaamde templates, zodat ze niet telkens dezelfde aanbieding opnieuw hoeven in te typen. De kwaliteit van de aanbiedingen zal op deze manier worden verbeterd, en bedrijven kunnen sneller aanbiedingen versturen naar consumenten. Daarnaast kunnen bedrijven Alerts instellen: ze krijgen dan een melding van Broky wanneer er een aanvraag is geplaatst welke voldoet aan de opgegeven criteria. Hierdoor kunnen bedrijven sneller een passende aanbieding plaatsen, en zullen consumenten ook sneller aanbiedingen krijgen.

Makkelijker vergelijken
Ook heeft Broky de eerste stap gezet in de richting van standaardisatie van aanbiedingen. Waar voorheen een aanbieding werd gestuurd in één groot tekst veld, kunnen bedrijven nu gebruik maken van meerdere velden zoals Locatie, Personen en Prijs. Ook kan de informatie voor de specifieke aanvraag worden gesplitst van de informatie over de activiteit. Aanbiedingen van verschillende bedrijven zijn zo gemakkelijker te vergelijken.

Broky
Broky is een online platform waar consumenten een aanvraag kunnen plaatsen. In die aanvraag geven ze aan een groepsuitje, bijvoorbeeld een bedrijfsuitje, te willen doen met een bepaalde samenstelling en budget, op een bepaalde datum. Bedrijven kunnen deze aanvragen zien en - als zij ervan overtuigd zijn dat zij het perfecte aanbod hebben voor deze consument - een aanbieding plaatsen. Doordat de consument alleen enkele randvoorwaarden opgeeft, wordt hij geïnspireerd met diverse aanbiedingen en activiteiten waar hij zelf nooit op was gekomen.
 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!