Onderzoek toont generatiekloof zakenreizigersOnderzoek toont generatiekloof zakenreizigers
Back Back Nieuws

Onderzoek toont generatiekloof zakenreizigers

29 november 2017

De millennials* generatie reist veel liever in gezelschap dan oudere zakenreizigers, ze zijn ook het meest bezorgd over hun persoonlijke veiligheid. Dit blijkt uit de resultaten van de CWT Connected Traveler Study, een onderzoek onder meer dan 1.900 reizigers uit verschillende generaties en in totaal 16 landen.

Ruim 58% van de millennials reist geregeld samen met anderen: 43% daarvan reist met collega's en 15% met vrienden of familie. Dit is in sterk contrast met de babyboomers*. Bijna driekwart (71%) van deze generatie reist alleen, soms met collega's (23%) maar slechts zelden haken vrienden of familie aan (6%). Reizigers van de generatie X* bevinden zich daar ergens tussenin: 58% reist alleen, 31% met een collega en 11% met vrienden of familie.

Grote verschillen

'We zien een opmerkelijke generatiekloof tussen de gewoonten van jongere en oudere reizigers', aldus Julian Walker, Carlson Wagonlit Travel's Head of External Communications. 'Millennials stellen veel meer prijs op gezelschap tijdens het reizen, omarmen technologie en bekommeren zich het meest om hun persoonlijke veiligheid.'

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat millennials de eerste zijn om een reis in verband met veiligheidsproblemen te annuleren. Bijna een derde (29%) van de millennials geeft aan dat dit wel eens is voorgevallen, tegen 20% van de generatie X en slechts 12% van de babyboomers. Daarnaast regelt bijna de helft (49%) van de millennials een reisverzekering, bij de generatie X en de babyboomers gaat dit om respectievelijk 36% en 31%.

Bijna de helft van de millennials (45%) neemt onderweg meer dan één keer contact op met vrienden of familie, tegenover 38% van de generatie X en 29% van de babyboomers. Millennials onderhouden tijdens het reizen ook meer de vinger aan de pols bij klanten (55%) dan generatie X (44%) en babyboomers (35%). En de millennials (41%) blijven onderweg het meest in contact met collega’s, tegenover 28% bij de generatie X en een magere 19% bij de babyboomers.

  • Onderzoek toont generatiekloof zakenreizigers

Technologie

Het gebruik van technologie tijdens het reizen verschilt ook sterk van generatie tot generatie. Als het gaat om het onderhouden van de familiebanden grijpen babyboomers het liefst naar hun telefoon (51%), vergeleken met amper de helft van de generatie X (44%) en slechts 39% van de millennials. De laatste groep (31%) maakt op reis graag gebruik van Skype, tegenover 24% van de generatie X en een kleine 17% van de babyboomers.

Om in contact te blijven met collega's, geven de meesten reizigers de voorkeur aan e-mail. Maar ook hier vertoonden de generaties duidelijke verschillen. Meer dan de helft (52%) van de babyboomers gebruikt e-mail, vergeleken met 46% van de generatie X en slechts 34% van de millennials. Wanneer het aankomt op het gebruik van de telefoon kiest 30% van de millennials en 22% van zowel de babyboomers als generatie X ervoor om collega's te bellen.

 

*De generaties werden als volgt gedefinieerd: millennials (leeftijdsgroep 24-34 jaar), generatie X (leeftijdsgroep 35-51 jaar) en babyboomers (leeftijdsgroep 52-65 jaar). Het doel van deze studie was om te begrijpen hoe zakelijke reizigers onderweg in contact blijven met zowel werk als thuis.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!