21 oktober 2015

Novotel richt vizier op nieuwe wereldreiziger

Rubrieken

Novotel is bezig met een herpositionering. Het hotelmerk ‘waar kinderen gratis op de kamer van de ouders mogen slapen’ wil zich nog meer positioneren als dé ‘modern & easy living, full service hotel brand.’ Dat betekent veel vernieuwingen, die het hotelmerk zowel voor de zakelijke als de particuliere markt nog aantrekkelijker maakt. Zoals online inchecken, een digitale conciërge in de lobby en nog sneller gratis WiFi. Dit alles in lijn met duurzaamheid en gezond genieten. Dat geldt in sterke mate voor het nieuwe Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA), dat op 29 december de deuren opent. NASA ligt midden in het autovrije park 20/20, het duurzaamste kantorenpark van Nederland, dat is ontwikkeld volgens het cradle2cradle-principe.

De gestandaardiseerde Novotel kamer krijgt momenteel een make-over, vertelt Jeroen van Gils, Market Leader Meetings & Events Belgium & The Netherlands bij AccorHotels. De uitstraling van de vernieuwde kamers is modern, met veel high tech; warm en tegelijk zakelijk. De separate toiletten blijven een kenmerk en de nieuwe Live N Dream bedden zijn zeer luxe en comfortabel. Allemaal details die het nieuwe profiel laden. Jeroen van Gils: ‘Novotel werd lange tijd gezien als ‘het familiehotel met het zwembad in de tuin’. Met de vernieuwde uitstraling speelt Novotel in op de nieuwe generatie wereldreizigers. Deze generatie gaat niet per se voor luxe en maakt liever een bewuste keuze. Die kijkt niet alleen naar de sterrenclassificatie, maar gaat voor het merk dat bij hem of haar past.’

Gestandariseerd merk
Novotel is een herkenbaar merk. Jeroen van Gils: ‘Het is een gestandariseerd merk met vier sterren. De uitstraling, voorzieningen en het kwaliteitsniveau in alle Novotels wereldwijd zijn gelijk. Toch zien we dat er qua inrichting en details steeds meer rekening gehouden wordt met de lokale omgeving. Daarin werken we ook graag samen met lokale leveranciers, ook vanwege de duurzaamheidsfactor. Voor gasten is de standaardisering prettig: zij weten vooraf wat ze kunnen verwachten en komen niet voor verrassingen te staan.’

Novotel Amsterdam Schiphol Airport
Het Novotel Amsterdam Schiphol Airport, dat officieel de deuren opent op 29 december 2015, is van de grond af duurzaam opgebouwd. De bouwmaterialen, de uitvoering van de installaties en de bedrijfsvoering: alles is duurzaam ontworpen. Van de voordeur (door duurzame inkoop van eten en drinken tot schoonmaakartikelen) tot aan de achterdeur, bij de afvalverwerking. Groen vergaderen met natuurlijk licht en zonder overbodig papier, groen koken met zo veel mogelijk biologische ingrediënten van lokale boeren. Tickets van de NS kunnen vooraf online geboekt en per email toegestuurd worden.

Moederorganisatie AccorHotels
AccorHotels, ‘s werelds meest toonaangevende hoteloperator, biedt zijn gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk.
Met ruim 3.600 hotels en 470.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Novotel Suites, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit het boekingsportaal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels.