Nooit meer je ticket vergeten: toegang tot Event 17 met gezichtNooit meer je ticket vergeten: toegang tot Event 17 met gezicht
Back Back Nieuws

Nooit meer je ticket vergeten: toegang tot Event 17 met gezicht

05 april 2017

Event 17, vakbeurs voor de totale evenementenbranche, maakt voor het eerst gebruik van gezichtsherkenning tijdens de toegangscontrole van deze beurs op 12 en 13 april a.s. Deze technologie biedt bezoekers de mogelijkheid om zich aan te melden en toegang te krijgen tot het event door twee simpele foto’s.

Tijdens de online registratie wordt een foto gevraagd van de bezoeker, eventueel kan deze van het LinkedIn profiel worden uitgelezen, waarna de software de foto analyseert en beoordeelt. De foto moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om goed herkend te kunnen worden. Bij de entree van het event wordt vervolgens een foto van de bezoeker gemaakt. Het systeem vergelijkt deze foto met alle foto’s in de database en bepaalt of er een match is. Na goedkeuring kan de bezoeker direct doorlopen. Een e-ticket is niet langer nodig.

Pioniers

Gezichtsherkenning is nieuw in de toegangscontrole voor zakelijke evenementen, maar wordt sowieso nog relatief weinig gebruikt. Invitado en Event 17 hebben samen besloten om deze nieuwe technologie als experimenteel te presenteren. Aan de bezoekers van Event 17 de keuze om deze innovatie als eerste uit te proberen en zonder ticket via de experimentele balie toegang tot het event te krijgen.

Talloze mogelijkheden

'Het inzetten van deze technologie geeft ons verschillende mogelijkheden voor evenementen waar wij de eventregistratie voor verzorgen. Door continu gezichtsherkenning toe te passen tijdens een event, kan door de specifieke biometrische technologie, gemeten worden of een bezoeker gelukkig is of niet. Wat is haar/zijn mimiek gedurende het event? Is hij of zij tevreden over het event? Dit is belangrijke informatie voor de organisatoren. Voor festivals kan deze technologie gebruikt worden om juist bepaalde raddraaiers eenvoudig te herkennen en te weren. Maar ook voor zakelijke events zien wij een aantal goede toepassingen. Prominente bezoekers op voorhand herkennen en voorzien van een badge, bezoekerstevredenheid meten, maar ook matchmaking via selfies kan bijvoorbeeld', aldus, Michiel Droog directeur van Invitado.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!