Back Back Nieuws

Nieuwe event app van Activo drukt no show

25 februari 2016

Activo heeft in de strijd tegen no show een nieuwe tool ontworpen: een event app, waarmee eventmanagers hun doelgroep(en) niet alleen kunnen bereiken, maar vooral ook kunnen warm houden. Via teasers, reminders, relevante informatie en andere push berichten, kunnen eventmanagers via de app in de aanloop naar een event voortdurend communiceren met de doelgroep. Ook tijdens en na afloop van het event bewijst de app zijn diensten. Dit leidt in de praktijk tot meer betrokkenheid van de genodigden.

De event app van Activo kan in korte tijd voor elk bedrijf en elk event op maat ontworpen worden. ‘Tegenwoordig duurt het maar een paar dagen voordat een App beschikbaar is in de Appstore en via Google Play’, vertelt Ivo Willemsen, oprichter en directeur van Activo. ‘Activo heeft zowel de kennis van de techniek als van de vormgeving in huis om apps op maat te ontwerpen, in de look & feel van het bedrijf of event. Eventmanagers kunnen de app gemakkelijk bedienen via een content management systeem. De event app was al eerder omarmd bij consumenten evenementen. De markt van zakelijke events en congressen volgt momenteel in hoog tempo’.

Teasers, updates, reminders

Via de event app kunnen eventmanagers in de aanloop naar een event de deelnemers voortdurend op de hoogte houden met onder meer updates van sprekers, het programma en filmpjes. ‘Voordeel is dat de app zichtbaar is in de smartphone’, vertelt Ivo Willemsen. ‘Mensen lezen berichten op hun mobiele telefoon nu eenmaal eerder dan bijvoorbeeld berichten in hun e-mailbox. Gasten die liever geen updates via de app wensen, kunnen dat eenvoudig regelen door de notificaties aan te passen. De gasten blijven dus zelf in charge’.

Stemrondes, polls, evaluaties 

Bij aankomst bij het event kunnen de gasten via de app inchecken met hun smartphone. Dat bevordert de doorstroming. Ook tijdens het event is de app goed in te zetten. Ivo Willemsen: ‘Je kunt deelnemers een kwartier voor aanvang van een workshop een reminder sturen en via een interactieve plattegrond de juiste weg wijzen. Ook is de event app te gebruiken bij stemrondes, polls en evaluaties. Voordeel daarvan is dat alles direct en beter meetbaar is. Na afloop kun je via de event app documenten, presentaties, foto’s en filmpjes nasturen. Ook kun je gasten onderling aan elkaar verbinden via een chatfunctie’.

 

Personalisering

Ander groot voordeel van de event app is dat hij gepersonaliseerd kan worden. ‘Deelnemers voelen zich daardoor meer aangesproken en betrokken’, stelt Ivo Willemsen. Uit de statistieken van de toegangscontroles blijkt dat de no show aanzienlijk lager is bij mensen die zich via de event app hebben aangemeld. Ivo Willemsen: ‘De event app past bij deze tijd. De gast wordt meer een onderdeel van het event. Mensen wensen interactie; ze willen tijdens events zelf keuzes maken. Wij geloven sterk in de combinatie van het reguliere uitnodigingstraject en de uitnodiging via de event app. Voor eventmanagers is de app een extra gereedschap in de strijd tegen no show. We weten allemaal dat no show leidt tot verspilling en extra kosten. Tijd is een schaars goed en de moderne mens heeft keuzes te over. De keuze voor het bezoek aan een event wordt gestimuleerd door de event app goed in te zetten’.

Correspondents’ Dinner 

Naast de event app ontwikkelt Activo allerlei andere digitale tools, die eventmanagers ondersteunen bij het uitnodigingstraject tijdens zakelijk events en congressen. Begin februari heeft Activo bijvoorbeeld de tafelindeling verzorgd tijdens het eerste Correspondents’ Dinner van premier Rutte in de Beurs van Berlage.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!