Negen herfsttrends om je door te laten inspireren!Negen herfsttrends om je door te laten inspireren!
Back Back Nieuws

Negen herfsttrends om je door te laten inspireren!

17 augustus 2022

Zijn er de afgelopen maanden eigenlijk nog trends komen bovendrijven? Wat wil je absoluut meenemen als je een evenement organiseert, waar moet je rekening mee houden? Wij doken er voor je in en zetten de meest genoemde trends voor je op een rijtje in het Inspiratiemagazine Q3 & beyond.

Neem het mooiste van de festivalzomer mee

Het festivalseizoen mag in de herfst dan wel afgelopen zijn, dat betekent niet dat we het mooiste hiervan niet mee mogen nemen naar de bedrijfsevenementen. Dus maak er wat leuks van: een creatief decor, unieke foodstands, entertainment je programma in een blokkenschema en een netwerkplein. Maak van jouw congres een congrestival!

Kleine event, groter effect!

Microevents zijn inmiddels een heuse trend te noemen. Meerdere kleine evenementen verdeeld over een periode in plaats van één groot evenement is the way to go. De focus ligt zo meer op betrokkenheid.

Content = key

Misschien een open deur, want natúúrlijk ga jij voor het allerbeste inhoudelijke programma, maar opvallend is wel dat bezoekers steeds kritischer kijken of een evenement inhoudelijk écht interessant voor ze is. Relevante content, zoveel mogelijk toegespitst op de bezoeker van je evenement is dus echt onmisbaar.

Denk je aan een plan B?

De olifant in de kamer, de coronacijfers lopen links en rechts op. Maar de evenementenbranche zou de evenementenbranche niet zijn als daar niet al aan alle kanten rekening mee wordt gehouden. Door je locatie slim te kiezen waardoor een voldoende ruimte beschikbaar is voor het aantal bezoekers, ben je al een heel eind. Maar denk ook aan een plan B, zie hieronder.

Kleurtrend: warm

Of het nu aan de grote behoefte aan samenzijn ligt of we ons meer verbonden (willen) voelen met de natuur, dé kleurtrend is warm. Denk aan terracotta, aardse bruintinten en beige. Tegelijkertijd een prima kleurencode om mee aan de slag te gaan om jouw evenement een herfstachtig tintje te geven.

Ga je voor hybride?

Inmiddels kennen we de voordelen van een hybride evenement. Zo kun je een deel van je gasten op locatie ontvangen, én mensen online laten meedoen. Het scheelt reistijd en reiskosten en mensen die zijn gehinderd door ziekte kunnen evengoed live het event volgen. Hou wel in gedachten dat een hybride evenement echt iets anders is dan een online evenement en om extra organisatie vraagt.

Good food

Hoewel er elk jaar wel een paar foodtrends bovendrijven, zijn het juist de klassiekers die de laatste tijd de boventoon voeren. Maar dan wél aangepast aan het seizoen, gemaakt van lokale ingrediënten. Hallo pizza met pompoen!

Voeg een extra dimensie toe met VR

Laat je gasten virtueel door je locatie toeren, organiseer een productpresentatie doormiddel van virtual reality, of entertain je bezoekers met iets nieuws. Virtual Reality is een makkelijke manier om een extra dimensie toe te voegen aan een event. Vandaag de dag is VR zo ver ontwikkeld, dat je zelfs met je smartphone kunt deelnemen.

Groen, groener, groenst

Kleine veranderingen hebben vaak al een flinke positieve impact op het milieu. Met weinig moeite draag jij al jouw steentje bij door de CO2-voetafdruk van jouw evenement te verminderen. De evenementenbranche is inmiddels volledig overtuigd van het feit dat evenementen zo duurzaam mogelijk moeten worden. Minder afval, hergebruik van materialen, een centrale locatie, duurzame leveranciers en catering of een milieuvriendelijke locatie of hotel met Green Key zijn allemaal codewoorden die als het aan ons ligt nooit meer verdwijnen.

Het hele artikel lees je in het Inspiratiemagazine Q3 & beyond

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!