Back Back Nieuws

Mojito’s en parkeerbonnetjes bij opening Brand New Live

24 april 2009

Jaap den Ouden

De bewoners uit de omgeving van het Spoorwegmuseum in Utrecht zullen wel gevloekt hebben toen ze hun auto afgelopen woensdag probeerden te parkeren: Brand New Live opende haar nieuwe pand aan de Maliesingel en de vele gasten namen alle schaarse parkeerplaatsen in de buurt in.

Brand New Live (eerder bericht op highprofile.weblog over Brand New Live) staat voor vernieuwende concepten in de evenementenbranche en maakt daarbij gebruik van entertainment. Op de opening gaven dan ook enkele artiesten acte de présence. Guus Meeuwis, The Dolly Dots en verder veel hotemetoten uit de muziekindustrie, weerstonden de terrasjes en waren naar Utrecht gekomen om de drie heren het beste te wensen met hun nieuwe bedrijf.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ga naar de foto's in diashow

Binnen vloeide de prosecco rijkelijk en in de krappe achtertuin van het monumentale pand zorgde een professionele cocktailbar voor sfeerverhogende Mojito's. De directeuren Chris Havinga, Marc Hofstede en Robin Groenveld weten duidelijk hoe je een goed feestje moet organiseren. Wat natuurlijk geen verrassing mag heten met evenementen als 'Vrienden van Amstel Live' op het conto.

''De tap werkt, dus bij deze verklaar ik dit pand geopend,'' aldus Marc Hofstede in een korte speech. Die korte speech was geen sinecure gezien het aantal mensen dat geregeld de parkeermeters van de gemeente Utrecht moest blijven spekken.

Van een economische crisis was in ieder geval niets te merken. Kosten nog moeite was bespaard om er een grootse entree van te maken voor Brand New Live en zich te presenteren aan de toegestroomde 'concullega's' en zakenrelaties van het trio.

Volgens Marc Hofstede is het de heren de afgelopen jaren voor de wind gegaan en is het geen belemmering om het in deze tijd samen te proberen. "De consument is nog steeds bereid om geld te betalen voor kwalitatieve evenementen, er wordt nog altijd muziek gedraaid op de radio en merken proberen nog altijd hun producten in de markt te zetten met behulp van de entertainmentindustrie. Wat dat betreft raakt de crisis ons minder hard, al levert het natuurlijk wel wat meer ingewikkelde gesprekken met de bank op."

Tegen de avond konden de buurtbewoners van de Maliesingel, moe van het rondjes rijden, opgelucht ademhalen en hun auto's parkeren. De nieuwe buren zijn geïnstalleerd.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!