HappyLife PR
11 december 2025

Met mini-belevingen je merk tot leven brengen

Door Erik Peekel

Rubrieken

Hoe zorg je ervoor dat jouw merk opvalt bij de juiste doelgroep? Dat is precies waar HappyLife PR in uitblinkt. Het bureau brengt de verhalen van merken als Spa, The Jelly Bean Factory en Grand’Italia tot leven – en dat gaat veel verder dan het uitsturen van een persbericht. Soms bezoeken acteurs influencers thuis om het merkverhaal persoonlijk en verrassend over te brengen.

Jacqueline Buijs, founder van HappyLife: ‘Merken willen optimaal zichtbaar zijn, zeker rond de lancering van een nieuw product. Met onze 360-graden aanpak kijken we altijd hoe we een merkverhaal het beste tot leven kunnen brengen. Influencers zijn daar een belangrijk onderdeel van, maar dan moet je wel iets doen dat écht opvalt. Ze worden inmiddels overspoeld met gratis producten in overweldigende pakketten, dus het is een kunst om daartussen op te vallen. Het sleutelwoord hierbij is: sympathie. En: blijf bij jezelf.’

Minibelevingen: een klein evenement op de stoep

Wanneer een betaalde campagne of perspakket nog verdere verrijking kan gebruiken, schakelt HappyLife PR over op mini belevingen: onverwachte, persoonlijke merkervaringen die influencers vaak direct willen delen met hun volgers.

Voor Spa Fruit gingen bijvoorbeeld twee acteurs als beachboys op pad met een luchtige zitzak en een zomerse proeverij. Per adres bouwden zij de setting op, letterlijk op de stoep voor het huis van de influencer. Pas als alles klaarstond, belden ze aan – en dan begon het feestje. De meeste influencers filmden de minibeleving om die te delen met hun volgers. 

Jacqueline: ‘Voor Grand’Italia claimden we op een soortgelijke wijze Wereldpastadag. Actrices bezochten food-influencers letterlijk in de huiskamer om het motto van Grand’ Italia ‘Thuis in Italië’ te laten ervaren. De actrices klapten hun tafeltje uit om zo de ‘homey sfeer’ te creëren. Ze speelden een pastaquiz met de influencers, vol opmerkelijke weetjes. Een aantal van hen vond de quiz zo leuk, dat ze die met hun volgers naspeelden. We werken met een reportagesysteem, waarin we het effect van onze acties monitoren. Daarbij zagen we dat we de Wereldpastadag echt mooie bekendheid hadden weten te geven!’

Professionele acteurs maken het verschil

Voor deze minibelevingen werkt Jacqueline met Aaaaha! Bureau voor live communicatie: ‘Hun acteurs hebben veel ervaring met spontane interactie. Ze snappen precies welke snaar ze moeten raken en hoe ze een merkverhaal overtuigend neerzetten. Dat is echt een vak.’ 

De samenwerking verloopt soepel, Jacqueline: ‘Bij Aaaaha! heb ik altijd contact met Marjolein. Zij denkt creatief mee, schakelt snel en koppelt steevast de juiste acteurs aan onze acties. Ze begrijpt wat we willen én hoe het uitgevoerd moet worden.’

Opdrachtgevers doen actief mee

De opdrachtgevers van HappyLife PR zijn enthousiast over de mini belevingen. Jacqueline: ‘Zij vinden het leuk hoe hun merkverhaal tot leven wordt gebracht. Wij merken dat ze graag betrokken worden in iedere stap, ze denken bijvoorbeeld mee over de kleding, de props en de quizvragen. Bovendien merken we dat ze er met vakgenoten bij andere merken over spreken. Wij kijken alweer uit naar de volgende tour.’


-- Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt organisatoren met de kracht van storytelling en interactie.