
Vertel, wat houdt dit evenement precies in?
‘In Parijs en Brussel is dit al een sfeervol concept gebleken. Wij gaan dit in de sfeervolle binnenstad van Haarlem doen. 15 IDEA bureaus nemen de 15 leukste horecagelegenheden op en om de Grote Markt. De een organiseert er workshops, de ander peilt een nieuw eventconcept; alle 15 doen ze iets anders.’
Hoe hebben jullie de horeca ondernemers zover gekregen?
‘We hebben een hele fijne samenwerking met Haarlem Convention Bureau en Haarlem Marketing. Zij vonden het een verrassend concept, met een leuke insteek. Als stad organiseren zij graag evenementen die anders zijn dan anders.’
Hebben jullie nog meer plannen voor dit jaar?
‘Ja, er komt een derde editie van de Experience Conference. Waar en wanneer, dat blijft nog even een verrassing. Daarnaast werken we aan pitch-richtlijnen voor zowel opdrachtgevers als bureaus. Dit doen we samen met VEA en VPRA, zodat we ze MarCom breed in kunnen zetten.’
In een eerder gepubliceerde blog was je kritisch op de huidige manier van pitchen. Regelmatig werken meerdere bureaus tegelijk aan dezelfde pitch, dit is tijdrovend en er staat vaak geen vergoeding tegenover voor de bureaus. Wat wil je met de pitch-richtlijnen bereiken?
‘Met de pitch-richtlijnen willen we bewustwording creëren rondom het pitchproces, een discussie aanzwengelen, maar er ook voor zorgen dat met een pitch inhoudelijk een maximaal rendement wordt behaald.’
Wat vind je van deze beurs?
‘Goed bezocht, lekker veel energie, het is een goed moment om veel aanbieders te treffen. Als IDEA is het ook belangrijk om dit goede initiatief in de markt te supporten.’
Fotocredits > Sjoerd Fotografie