Back Back Achter de schermen

La Manga Club, Spanje: veelzijdig functioneel voor de zakelijke markt

23 oktober 2012

Om maar direct met de deur in huis te vallen: 320 dagen zon, drie golfbanen met 18 holes, één van de grootste tenniscomplexen van Europa, een uitgebreid spa- en sportcenter, conferentie-/vergaderruimten en maar liefst 15 bars en restaurants met uitstekende menu- en wijnkaarten. Het lijkt misschien een ver-van-mijn-bed-show, maar dit alles – in een high end omgeving – is bereikbaar op slechts iets meer dan 2 vlieguren richting het Zuiden: Spanje welteverstaan. La Manga Club in Murcia is overigens niet nieuw, het bestaat sinds 1972, en juist de authentieke details en de groene natuur verraden haar leeftijd, maar de state-of-the-artvoorzieningen, het hoge serviceniveau en de kwaliteit van het 5-sterren hotel en de 4-sterrenappartementen zijn hun tijd vooruit.

Ontdekkingsreis naar Murcia
Tijdens een famtrip (familiar trip, red.), georganiseerd door Ria Mooijaart &Partners en La Manga Club, kregen reisagenten dit najaar de gelegenheid het resort in het uiterste zuidoostelijke puntje van Spanje te verkennen. Ik mocht hen vergezellen tijdens deze ontdekkingsreis naar Murcia.   

Eigenaardige geografische grilligheid maakt de ligging des te bijzonderder
Ria regelde samen met Jacqueline Kurkowski en Bernhard Huber, respectievelijk Sales Directeur en Sales Coordinator van La Manga Club, de driedaagse reis naar het schitterende complex dat uitkijkt op zowel de Middellandse Zee als op Mar Menor, een oceanische lagune. Een eigenaardige geografische grilligheid, wat La Manga Club een zeer bijzondere ligging geeft. In deze korte tijd kreeg het gezelschap, bestaande uit reisprofessionals, de mogelijkheid van alles te proeven, zowel figuurlijk als letterlijk: tapas in de bistro, afslaan op de golfbaan, mountainbiken door het glooiende landschap, tennissen tegen een pro, zeilen in de namiddagzon, lunchen op het strand en dineren op het terras van een heus Indiaas restaurant…  

Veel te bieden voor de meeting- en incentive industrie
De organisatie van deze famtrip had tot doel het samenbrengen van mensen, producten, bestemmingen, service en beleving. “Agenten moeten voelen of een bestemming interessant is voor hun klanten; heeft de locatie de juiste faciliteiten en hoe is een en ander inzetbaar voor incentives en MICE? Juist een locatie als deze staat voornamelijk bekend om haar golfmogelijkheden, maar heeft ook veel te bieden voor de meeting- en incentive industrie, denk daarbij aan kick-off meetings, budgetmeetings, relatie-evenementen of dealerdagen en productlanceringen. Via een famtrip kunnen we agenten kennis laten maken met de potentie van deze locatie en haar omgeving,” aldus Ria.

Verschillende doeleinden: sportfunctie vs. evenementenfunctie
In drie dagen tijd maakte de groep kennis met de vele mogelijkheden van het resort, dat midden in het pittoreske en originele Spaanse dorp Las Lomas ligt; van golfen tot tennissen en van mountainbiken tot cricket en voetbal. Al deze sites hebben bovendien, naast een sportfunctie voor bijvoorbeeld toernooien, ook een evenementenfunctie. Zo heeft Adidas AG tijdens een grote internationale productintroductie gebruikgemaakt van de cricketvelden en het strand van het nationaal park Calblanque dat tevens onderdeel uitmaakt van La Manga Club. In de ongerepte baai verscholen ligt het beroemde visrestaurant La Cala, bekend vanwege zowel de unieke ligging als de topkeuken; de frisse zilte lucht, gecombineerd met de geur van gebakken knoflook streelt de smaakpapillen nog voordat de verse vis werkelijk gegeten wordt.

Hier vind je het wow-effect!
Deelnemer André van den Berg van XCentive, is zeer te spreken over La Cala: “Ik vind het restaurant aan het strand een unieke plek, een vondst, dit is precies waar wij naar op zoek zijn. Als een bedrijf met zijn medewerkers of relaties een paar dagen dicht bij elkaar wil zijn, een aantal leuke en sportieve activiteiten organiseert en bovendien goed en ontspannen wil kunnen dineren en borrelen, is La Manga Club een uitstekende keuze. En als ze dan ook nog even naar La Cala gaan voor een lunch, diner of een evenement, wordt mijn inziens het wow-effect gecreëerd!”

Focus op de MICE- en evenementenindustrie
Jacqueline is bekend met deze reacties, en dan vooral vanuit de golfscene; het resort is zeer geliefd in deze specifieke sportwereld, zowel voor leisure als business. La Manga Club wil zich nu ook meer focussen op de MICE- en evenementenindustrie. “Daarnaast is het onze visie om één van de drie topresorts van Spanje en Europa te zijn,” vertelt Jacqueline. Met de kernwaarde ‘all in one resort’ moet dit lukken, in acht nemende dat het complex 40 jaar ervaring heeft, er gedurende het hele jaar perfecte weercondities zijn en er diverse sporten beoefend kunnen worden.

Consumentenprijzen La Manga Club
Hotel Principe Filipe: vanaf 152,00 per tweepersoonskamer/nacht
Lomas Appartementen: vanaf 78,00 per tweepersoonskamer/nacht

Aantal kamers
Hotel Principe Filipe: 192, waarvan 26 club rooms (superior), 6 executive suites, 1 royal suite.
Units Las Lomas Appartementen: 172

All in one resort
Ongekende sport- en leisurefaciliteiten, luxe accommodaties, flexibele function rooms en een diversiteit aan restaurants en bars.

Volg meer famtrip nieuws op de Facebookpagina van Ria Mooijaart & Partners.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!