Back
Nieuws
International Orthoptics Congress naar Rotterdam: opbrengst 1,1 miljoen
17 september 2010Het International Orthoptics Congress (IOC) zal in 2016 in Rotterdam plaatsvinden; van 28 juni tot en met 30 juni in de Doelen. De keuze voor Rotterdam werd gisteren duidelijk na een presentatie van Rotterdam Marketing voor de International Orthoptics Association (IOA) in Praag. Het congres heeft een bezoekersaantal van 800 en zal Rotterdam in totaal 1,1 miljoen euro opleveren. De Maasstad kreeg de voorkeur boven Florence.
Bid nationaal
Rotterdam Marketing, Congrex Holland, het NBTC en de Nederlandse Vereniging van Orthoptisten (NVvO) hebben samengewerkt om het IOC 2016 naar Rotterdam te kunnen halen. Sinds het bid nationaal werd gewonnen in 2009 heeft Rotterdam Marketing het voortouw genomen in de begeleiding van het bid, vertelt Ton Wesselink, directeur van Rotterdam Marketing. Rotterdam Marketing gaf het advies voor de Doelen als locatie en er ging een afgezant naar Praag om het bid te presenteren.
De inzet van het Stimuleringsfonds was een van de redenen van de IOA om voor Rotterdam te kiezen. Een andere reden voor het IOA om te kiezen voor Rotterdam, is het feit dat Europa voorop loopt op het gebied van orthoptie. In Nederland is er bijvoorbeeld goede scholing voor orthoptisten en wordt er veel belang gehecht aan het betrekken van studenten en young professionals bij de NVvO. Het Erasmus MC is bovendien een vooraanstaand ziekenhuis op het vlak van orthoptie.
Het Stimuleringsfonds
Het Stimuleringsfonds van Rotterdam biedt initiatiefnemers van internationale associatie congressen al enige jaren onder bepaalde voorwaarden een financieel steuntje in de rug. Het fonds, dat ook het komende jaar wordt voortgezet, is gericht op de speerpunten van de stad; haven/ industrie, medisch en creatief.
Bid nationaal
Rotterdam Marketing, Congrex Holland, het NBTC en de Nederlandse Vereniging van Orthoptisten (NVvO) hebben samengewerkt om het IOC 2016 naar Rotterdam te kunnen halen. Sinds het bid nationaal werd gewonnen in 2009 heeft Rotterdam Marketing het voortouw genomen in de begeleiding van het bid, vertelt Ton Wesselink, directeur van Rotterdam Marketing. Rotterdam Marketing gaf het advies voor de Doelen als locatie en er ging een afgezant naar Praag om het bid te presenteren.
De inzet van het Stimuleringsfonds was een van de redenen van de IOA om voor Rotterdam te kiezen. Een andere reden voor het IOA om te kiezen voor Rotterdam, is het feit dat Europa voorop loopt op het gebied van orthoptie. In Nederland is er bijvoorbeeld goede scholing voor orthoptisten en wordt er veel belang gehecht aan het betrekken van studenten en young professionals bij de NVvO. Het Erasmus MC is bovendien een vooraanstaand ziekenhuis op het vlak van orthoptie.
Het Stimuleringsfonds
Het Stimuleringsfonds van Rotterdam biedt initiatiefnemers van internationale associatie congressen al enige jaren onder bepaalde voorwaarden een financieel steuntje in de rug. Het fonds, dat ook het komende jaar wordt voortgezet, is gericht op de speerpunten van de stad; haven/ industrie, medisch en creatief.
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!