International Festival of Brand Experience 2020International Festival of Brand Experience 2020
Back Back Nieuws

International Festival of Brand Experience 2020

19 november 2019

02| Passie is het motto voor de tweede editie van het Festival of Brand Experience (BrandEx). Wat passie betekent voor de livemarketingindustrie staat in het middelpunt van de belangstelling op het baanbrekende Talk- en Performance Forum op 14 januari 2020 in Dortmund. Initiatiefnemers zijn BlachReport, FAMAB Kommunikationsverband, Messe Dortmund/Westfalenhallen Unternehmensgruppe en Studieninstitut für Komunikation.

Experiental Marketing

De focus van het Festival of Brand Experience zal liggen op Experiential Marketing als één van de belangrijkste communicatiekanalen van onze tijd, die zich kenmerkt door de eisen van digitalisering, duurzaamheid, kenniscultuur en Next Gen. Dit resulteert in aanzienlijke eisen voor de Experiential Marketing van de toekomst, die op het BrandEx-festival zullen worden besproken door thought leaders en movers and shakers alsook door ondernemers en nieuwkomers met de provocerende titel Disruptieve Merkervaring.

Nieuwe kennis

Een aantal programmapunten en sprekers zijn al vastgesteld. In het festivaltraject Kenniscultuur staan concepten als HOAI vs. agile werken, Co-Creation vs. Agency pitch en Virtual vs. persoonlijk centraal in de discussie. Kay Voges, Duits acteer- en operadirecteur, directeur van Schauspiel Dortmund en stichtend directeur van de Akademie für Theater und Digitalität, is één van de sprekers.

Belangrijke thema’s

Duurzaamheid voor de beurs- en evenementenbranche is een belangrijk thema tijdens het festival. De focus ligt op de ecologische uitdagingen van de evenementenindustrie. Formats, ontmoetingsvormen en platforms bepalen de toekomst van Experiential Marketing. Of toch niet? Op het BrandEx Festival is er veel aandacht voor digitalisering. Bezoekers kunnen zich onder andere verheugen een lezing van Dr. Christian Coppeneur-Gülz, directeur van ExpoCloud GmbH met als onderwerp Data als grondstof voor livecommunicatie – Wat wij kunnen leren van Google & Co.

Next Generation

Toekomst is eveneens een belangrijk begrip voor Next Gen. Hoe aantrekkelijk is livecommunicatie voor Generatie Y en Z? Bovendien zal in de FRESH CLUB de branche voor de tweede keer door de ‘jonge wilden’ op de proef worden gesteld. In formats zoals Agency Pitch, Agentur-Herzblatt oder dem Fuck-up Talk willen bekende bureaus met passie de harten van toekomstige collega’s veroveren. Daarnaast bieden spannende lezingen en workshops door jonge en ervaren eventspecialisten een dieper inzicht in de scene en bereiden ze de volgende generatie voor op de toekomst.

Het evenement, inclusief de uitreiking van de BrandEx Awards, vindt plaats in Dortmund op 14 januari 2020.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!