Back Back Nieuws

Innovatie en inspiratie op EventGoodies Live

15 september 2016
Op de kick-off bijeenkomst van EventGoodies Live kwamen
innovatieve eventleveranciers en eventmanagers samen bij CitySense
Utrecht.

Inspirerende avond voor eventmanagers
De avond
werd georganiseerd door de blogsite EventGoodies. Zij delen sinds
oktober 2014 producten en gadgets die je kunt inzetten op evenementen.
Sommige producten wil je graag eerst zelf gezien of uitgeprobeerd
hebben, voor je het inhuurt. Zeker als het veel geld kost. Er zijn nog
weinig evenementen waar je als eventmanager zelf producten kunt ervaren,
dus vond de oprichtster van de blogsite Samira Salman het tijd om te
starten met het organiseren van bijeenkomsten.

Eventmanagers maken kennis met Pepper de robot
Eventmanagers
konden onder andere kennismaken met Pepper de robot. Dit is een nieuwe
robot, waar nog maar 1 van in Nederland te huur is voor evenementen.
Pepper is een intelligente robot die bijvoorbeeld je emoties kan lezen.


Randall van Poelvoorde, die met zijn bedrijf RobotVerhuur Pepper
en andere robots verhuurt, kwam vertellen over de mogelijkheden van
robots op evenementen. Een robot kan al ingezet worden vanaf het
uitnodigingstraject voor je evenement door de robot op video mensen uit
te nodigen. Op een evenement kan Pepper bijvoorbeeld de bezoekers
ontvangen en de weg wijzen.

'Het was superinteressant om te zien
hoe je de technologie van vandaag, in de vorm van een robot kunt
inzetten in alledaagse business en op een evenement. Bovendien was de
avond sowieso een mooie eventbeleving door de geur die is ingezet, de
video op het 20 meter brede beeld en de goodies die we konden bekijken,'
vertelt een van de bezoekers, Margareth Maduro.

Innovatieve producten
Naast
de robot waren er meer innovatie producten die de eventmanagers konden
bekijken. Zo was een van de oprichtsters van Momentize aanwezig. Zij
vertelde over de 3D-geprinte selfiebeeldjes die zij maken. Dit kun je op
je evenement inzetten. Bezoekers die zichzelf laten scannen krijgen een
paar weken na hun evenement een beeldje thuisgestuurd. Ook was N1ce er
die hun cocktailijsjes uitdeelden. Sign en Meer had gezorgd voor een
Triablock; een nieuwe variant op de popup banner. Ook de locatie is
innovatief; met hun ruim 20 meter brede scherm en de inzet van de geur,
maakte de kick off helemaal af.

'Het was een perfecte avond en
precies zoals ik het voor ogen had. Innovatief en inspirerend. Wat ik
vooral fijn vond om te zien is dat de partners zich zo hebben ingezet om
er samen met mij wat moois van te maken en dat de aanwezigen heel
ongedwongen met elkaar netwerkte.'

Fotocredits: Erwin Budding

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!