
Tv, online en live
'IDTV ontwikkelt en produceert al veertig jaar lang verhalen die ertoe doen, verhalen die iets losmaken en mensen in het hart raken. Een mission statement dat in vier decennia niet wezenlijk is veranderd.’ Aldus de CEO. Het medialandschap daarentegen, transformeerde IDTV van louter televisieproducent naar ontwikkelaar van content voor tv, online en live. Naast programma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de mol? profileerde het bedrijf zich de afgelopen tien jaar als producent van publieksevenementen (Koningsvaart en MH17-herdenking) en zakelijke evenementen (Heineken en KPMG). Ook digitaal wil IDTV de komende jaren doorgaan met de productie van online content.
Vernieuwd logo
Onlangs verhuisde IDTV van het Kraanspoor, Amsterdam-Noord naar de Overschiestraat in Amsterdam-West. Deze verhuizing, evenals de aanstelling van CEO Taco Rijssemus (maart 2017, red.) en het vernieuwde logo, kenmerken de nieuwe fase die IDTV doormaakt. ‘De mediawereld staat op zijn kop en de verhoudingen, relaties tussen zenders en adverteerders veranderen. Ook wordt de vraag naar content van merken, zakelijke klanten en de overheid steeds groter, daar kunnen wij van profiteren’, besluit Rijssemus.
40 jaar
IDTV wordt in 1977 opgericht door de Nederlandse producent Harry de Winter en begint met concertregistraties van Prince, Tina Turner en Madonna, die wereldwijd op televisie worden uitgezonden. In de jaren daaropvolgend, schrijft het bedrijf geschiedenis met het televisieformat Lingo en dramaseries als 12 steden 13 ongelukken, Prooi en Oud Geld. In 2003 wordt IDTV aangekocht door het Britse mediabedrijf All3Media, en daarmee onderdeel van een mondiaal netwerk van televisie- en filmbedrijven.