Back Back Nieuws

Hybride events: een virtuele cocktail kun je niet drinken

18 maart 2013
Het zal je vast ook niet ontgaan zijn: de opkomst van hybride events. Naast de ‘online beurzen’ en ‘webinairs’, zijn er ook veel organisatoren die virtuele elementen toevoegen aan hun evenement. Denk daarbij aan bijvoorbeeld twitterwall’s, storify of live-streaming video, waardoor belangstellenden online mee kunnen genieten van de hoogtepunten van het evenement. Handig voor het publiek dat dit jaar geen ticket kon bemachtigen (bv op uitverkochte publieksevenementen) maar ook voor zakelijke doelgroepen is het een middel om hun te enthousiasmeren om een volgende keer wél het evenement te bezoeken. Dat kan door de beleving en reacties van bezoekers te visualiseren en delen via social media.

Niet voor niks is netwerken nog steeds een van de belangrijkste motivaties om een zakelijk evenement te bezoeken. Dus bied je op het evenement catering aan? Dan is het advies van Molotov Events om dit ook goed in beeld te brengen, want een virtuele cocktail kun je niet drinken: ‘De sfeer die dit met zich meebrengt en de leuke gesprekken die daar ontstaan, kunnen net de prikkel zijn waardoor je doelgroep de volgende keer denkt: daar moet ik bij zijn.’

Bekijk ter inspiratie eens dit filmpje van Q-music.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!