Back Back Nieuws

Hutten nummer 1 in Nationaal Catering Onderzoek

16 oktober 2015
Foodstep deed het afgelopen jaar voor de elfde keer onderzoek naar de mening van werknemers over hun bedrijfsrestaurant. Ook dit jaar gaven ruim 12.000 medewerkers binnen bedrijven, zorg en onderwijs hun oordeel voor het Nationaal Catering Onderzoek. Sinds drie jaar brengt Foodstep de cijfers naar buiten en Hutten Business Catering voert al drie jaar de lijst aan. Dit jaar is Hutten weer de nummer een en scoort met een 8,05 beter dan de afgelopen jaren.

Het assortiment, de dienstverlening en service, de kwaliteit van de producten en de lunchruimte; op alle punten waar de gasten hun mening over konden geven, komt Hutten als beste uit de bus. Het allerbeste scoort Hutten met haar dienstverlening, namelijk een 8,4. Een prachtig cijfer vindt Hutten en een bevestiging dat je met oprechte gastvrijheid echt het verschil kunt maken. Dat wat Hutten wil zijn in haar gastvrij zijn, wordt echt gevoeld en ervaren door de gast. Net als vorig jaar bezetten Appèl en SAB Catering de respectievelijk tweede en derde plek.

Mooie bevestiging
Het is de tweede keer dit jaar dat Hutten Business Catering als eerste eindigt in een verkiezing waarbij de gast het woord heeft: in juni won Hutten Business Catering de Gfk Out of Home Formule Award voor de beste bedrijfscateraar van Nederland. En ook die award won het bedrijf voor het  tweede jaar op rij. Directeur Bob Hutten: ‘Natuurlijk is het prachtig dat we zoveel prijzen binnenhalen, het is een mooie bevestiging van waar Hutten in gelooft: van buitengewone betekenis zijn. Hoe houden we het vast, die vraag speelt hier regelmatig op. Prijzen zijn de waardering van gisteren en we moeten er alles aan doen om ook morgen maximaal van betekenis te zijn. Daar zijn wij ons heel erg bewust van en daar werken we elke dag knoerthard aan.’

Mening van gasten
In het Nationaal Catering Onderzoek worden cateraars opgenomen die 100 of meer beoordelingen hebben ontvangen. Zij krijgen een plek in de ranking. Het gaat om een kleine 12.000 respondenten die hun mening hebben mogen geven over het bedrijfsrestaurant waar zij zelf de beschikking over hebben. Foodstep doet onderzoek, verzorgt trainingen en advies in de wereld van eten, drinken en slapen binnen de horeca, catering en zorg. De business unit Marktontwikkeling doet kwantitatief en kwalitatief onderzoek en volgt hiervoor markt-, kanaal-, categorie-, klant- en gastontwikkelingen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!