Back Back Achter de schermen

High Profile’s Jan Jacobs legt Jaarboek Evenementenorganisatiebureau uit

21 mei 2008

Jaarboek Evenementenorganisatiebureaus 2008. Zo heet het fonkelnieuwe product van High Profile Uitgeverij dat maandag 19 mei is gelanceerd in Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn. De presentatie vond plaats na afloop van een ledenvergadering van bureauclub IDEA, want dan heb je toch al een groot aantal bureaus bij elkaar die ook in het boek staan (en ook zij die er pas volgend jaar in gaan staan :-)).

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Naar de foto’s.

Hoofdredacteur Jan Jacobs neemt het woord, na een uurtje voorborrelen. Hij legt uit met welke reden High Profile dit bureauboek heeft gepubliceerd: "Vanaf nu wordt het leven van een opdrachtgever een klein stukje plezieriger, want High Profile lanceert een nieuw product, het Jaarboek Evenementenorganisatiebureaus 2008. Een hulpmiddel dat van nut kan zijn bij het zoeken naar het juiste evenementenbureau. Dit product is ontstaan door de vraag uit de markt. Zoals jullie weten neemt het aantal evenementen toe, het bedrijfsleven reserveert steeds meer budget voor live communicatie in de vorm van evenementen, je ziet dan ook dat het aantal evenementenbureaus toeneemt en daarmee ook de verscheidenheid aan evenementenbureaus."

Behoefte aan transparantie: welk bureau doet wat?
Door de grote hoeveelheid organisatiebureaus zou je vermoeden dat de opdrachtgever de op zijn wenken wordt bediend, maar de keuze uit meer maakt het er juist niet duidelijker op. Jacobs: "Hoe meer keus er is, hoe meer behoefte er is aan transparantie. Wij hebben bij de invulling van dit boek goed geluisterd naar de wensen van opdrachtgevers. We hebben onderzoek gedaan waarin we heel eenvoudig twee vragen hebben gesteld: ‘welke informatie zouden jullie in dit boek willen terugzien?’ en ‘hoe zouden jullie willen dat deze informatie gepresenteerd wordt?’. Als antwoord werd gegeven dat opdrachtgevers in de eerste plaats bureauprofielen willen zien met de kerncompetenties van de bureaus, met ander woorden welk bureau kan nu wat. Daarnaast wilden ze referenties van die bureaus zien, voorbeelden van het werk van deze bureaus."

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Inhoud
Het resultaat is dat 70 evenementenbureaus in de eerste editie van het Bureauboek is opgenomen. Van elk bureau is de missie opgenomen, de specialiteit, het soort evenement dat het bureau organiseert, de branches waarin het actief is, en verder nog relevante gegevens als het aantal medewerkers en van welke branchevereniging het lid is.

Opdrachtgeversindex
Een belangrijk onderdeel van het boek is de opdrachtgeversindex achterin het boek waarin niet alleen gezocht kan worden op bureau maar ook op opdrachtgever, bedrijf en merk. Hierin wordt een overzicht gegeven welke opdrachtgevers (op alfabetische volgorde) welk evenement met welk bureau heeft georganiseerd."

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Events.nl als archief
Jacobs onderstreept de crossmediale filosofie van High Profile. "Binnenkort zal dit product een digitaal broertje krijgen, want na de zomer lanceren wij de website events.nl. Op die site publiceren we bureauprofielen die de bureaus zelf kunnen aanpassen en uploaden met hun meest recente evenementen. Events.nl krijgt een archieffunctie waarmee het een belangrijk referentiepunt wordt voor opdrachtgevers." 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!