Het Let’s Get Digital-platform staat garant voor engagement en bijzondere ervaringenHet Let’s Get Digital-platform staat garant voor engagement en bijzondere ervaringen
Back Back Visie

Het Let’s Get Digital-platform staat garant voor engagement en bijzondere ervaringen

18 april 2022

De EventSummit van 14 april was als vanouds weer een feestje voor iedereen in de evenementenbranche! Honderden exposanten en een veelvoud aan bezoekers zorgden in de Jaarbeurshallen in Utrecht voor een sfeer die zij vanwege de gedwongen stilte door corona al lang niet meer hadden ervaren.

De app die iedereen tijdens de EventSummit gebruikte, is een product van EventSummit-partner Let’s Get Digital, een onderdeel van het Let’s Get Digital platform. Marketing Campaign Manager Duru Tuinstra vertelt enthousiast over de bijna onbegrensde mogelijkheden van dit platform.

Let’s Get Digital is al jaren een toonaangevend bedrijf op het gebied van innovatieve eventtechnologie en biedt sinds ruim drie jaar het Let’s Get Digital platform, een platform dat de mogelijkheid biedt opvallende evenementen te hosten, zowel in virtuele als hybride vorm. ‘Wat de bezoekers van de EventSummit hebben ervaren,’ begint Duru Tuinstra, ‘is de In Person Solution van ons platform. Naast zaken als badgeprinting en labelling, is dit onderdeel vooral bedoeld om bezoekers te trekken en met elkaar te ‘engagen’. Als organisator van een evenement kan je bijvoorbeeld pushberichten sturen wanneer een onderdeel van je evenement begint, en wanneer je de QR-code van een andere bezoeker scant, kun je zien wie er op het evenement is en met die persoon chatten of een afspraak maken. Ook kun je na afloop van een evenement, zoals ook bij de EventSummit gebeurt, een overzicht ontvangen van wie je allemaal hebt ontmoet.’

EuroVisie Songfestival 2021 én 2022

Het Let’s Get Digital-platform kan zoveel meer dan alleen het faciliteren van ontmoetingen of het verzorgen van labelling. Dat werd wel duidelijk tijdens het Eurovisie Songfestival 2021 in Rotterdam en recent nog tijdens het EuroSonic Noorderslag muziekfestival in Groningen. Tuinstra: ‘Naast de In Person Solution, bieden wij ook nog de Hybrid Solution en Virtual Solution. Ons grootste USP is dat wij helpen bijzondere, niet te vergeten evenementen te hosten. Met ons platform kunnen wij evenementen op zo’n manier streamen dat bezoekers toch het gevoel hebben dat zij er persoonlijk bij zijn. Tijdens het EuroVisie Songfestival in Rotterdam hebben wij alle persconferenties van artiesten gestreamd en via de ‘On Demand’-optie stelden wij geregistreerde deelnemers in staat om onderdelen terug te kijken die zij eerder hadden gemist. Op die manier hebben wij meer dan 1500 journalisten in staat gesteld om toch persconferenties bij te wonen. En dat we dit goed hebben gedaan, blijkt uit het feit dat wij ook het EusoVisie Songefstival 2022 in Italië mogen hosten. Bij EuroSonic Noorderslag hadden wij meer dan 4.300 bezoekers!’

‘Wij helpen bijzondere, niet te vergeten evenementen te hosten’

Wauw-features

Om bezoekers een hybride of virtueel evenement te laten herinneren, biedt het Let’s Get Digital-platform nog een aantal ‘Wauw-features’. ‘Aangezien organisatoren van een evenement de sfeer en beleving niet altijd zelf kunnen aanzwengelen,’ vervolgt Tuinstra, ‘hebben wij zogenaamde ‘virtual influencers’ ontworpen die een evenement kunnen boosten of stemming maken. Niemand van de bezoekers zal merken dat er een digitaal persoon achter verscholen gaat. Een van de andere features waar bezoekers aan door ons gehoste virtuele evenementen niet over uitgesproken raken, is de zogenaamde ‘earthquake’ feature. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar deze aardbevingssimulatie zorgt ervoor dat het evenement nog lang in de gedachten van de bezoekers blijft hangen en dat zij er nog lang over zullen napraten.’

Gratis demo-event aanvragen

Om geïnteresseerde eventorganisatoren een indruk te geven van wat het Let’s Get Digital-platform allemaal kan, kan iedereen gratis een demo-event aanvragen. Zij bezoeken dan een virtueel event, met allerlei bijzondere features, zoals expert sessions of topics over hoe je sprekers kunt trainen en hoe je eenvoudig betrokkenheid van je bezoekers van het evenement kunt verhogen. ‘Soms hebben mensen moeite om zich de echtheid van een virtueel evenement voor te stellen, maar wij zijn ervan overtuigd dat wanneer zij het demo-event hebben bezocht, zij daarna niets anders meer willen’, besluit Tuinstra glimlachend haar betoog.

Vraag via deze link een demo-event aan..

Door > Rob van Hilten

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!