Grill’nSmoke heeft grootse plannen voor de zakelijke eventmarkt Grill’nSmoke heeft grootse plannen voor de zakelijke eventmarkt
Back Back Nieuws

Grill’nSmoke heeft grootse plannen voor de zakelijke eventmarkt

02 December 2024

Met zestien jaar ervaring is Grill’nSmoke een begrip in de wereld van BBQ-catering. Wat ooit begon als een passieproject met huisgemaakte burgers en worst op festivals, is inmiddels een professionele barbecuecateraar voor zowel zakelijke evenementen als foodfestivals. Met een viertal barbecuetrailers, kan Grill’nSmoke meerdere groepen gelijktijdig op separate locaties of een enkele groep van 750 gasten voorzien van de lekkerste arrangementen of maatwerk. Alles huisgemaakt in hun eigen productiekeuken. En dat mogen best wat meer mensen weten! Onder leiding van nieuwe eigenaar en grillmaster Daniel van Erk heeft Grill’nSmoke grootse plannen om hun aanbod verder uit te breiden en nog meer impact te maken in de zakelijke eventbranche.

‘Ongeveer 75% van wat we nu met Grill’nSmoke doen is bedrijfscatering’, vertelt Daniel. ‘Wij pakken het barbecueën aan zoals wij vinden dat barbecueën hoort te zijn: op de authentieke manier, met grote apparaten en specifiek geselecteerde houtsoorten voor die unieke rooksmaak. Voor groepen van 50 tot 750 gasten kunnen wij alles van grote borrels met mooie borrelplanken tot volledige arrangementen cateren. Alles maken we zelf: van de salades en sauzen tot de marinades. We marineren en kruiden alle producten waarmee we werken eigenhandig. Dat zorgt ervoor dat we iedere klant maatwerk kunnen bieden.’

Experimenteren en een eigen twist

Mensen zijn vaak verbaasd over de mogelijkheden, om ze een beetje op weg te helpen heeft Grill’nSmoke verschillende arrangementen. ‘Die dienen ter inspiratie, maar we kunnen nog veel meer’, vertelt Daniel. ‘Ik hou ervan om te experimenteren en het toevoegen van een eigen twist. We willen altijd vernieuwend zijn. Wat goed en populair is, blijft natuurlijk op de kaart, maar ik probeer elk jaar nieuwe dingen toe te voegen.’ Deze innovatiedrang is niet verwonderlijk, gezien Daniels liefde voor barbecueën een uit de hand gelopen hobby is. Terwijl hij een baan had in de salesconsultancy, was hij in zijn vrije tijd in de weer met de vijf verschillende barbecues in de tuin. ‘Het was een stiekeme droom om daar ooit iets mee te doen’, vertelt hij. Grill’nSmoke liet deze jongensdroom uitkomen.

Altijd nét dat beetje meer

‘Ik ben dol op lekker eten, maar vind het eigenlijk nog leuker om mensen te plezieren met eigen creaties’, vertelt hij. Ook als vegetariër of veganist kom je bij Grill’nSmoke prima aan je trekken. ‘Misschien wil ik mensen met een speciale dieetwensen wel nóg meer verrassen’, vertelt hij. Om het plaatje compleet te maken, biedt Grill’nSmoke biedt naast eten ook een drankenservice aan. ‘Naast onze bestaande ijsbar hebben we de drankenservice verder uitgebreid met biertaps en een stijlvolle mobiele bar die onder andere beschikt over ingebouwde koelkasten en fraaie verlichting’, vertelt Daniel. Daarnaast hebben ze goede contacten op het gebied van aanvullende diensten zoals aankleding en entertainment om echt die rol van one stop cateraar te vervullen.

The Brisket Shack

Naast bedrijfscatering en events, heeft Daniel plannen om de festivalmarkt te veroveren met een nieuw concept, met name geschikt voor meerdaagse foodfestivals. The Brisket Shack is geïnspireerd op zijn Amerikaanse achtergrond en daarmee de Amerikaanse barbecuecultuur. ‘In Texas is brisket net zo normaal als een boterham met pindakaas’, lacht Daniel. ‘Hier in Nederland is het stukje vlees nog redelijk onbekend, maar als het goed bereid is, smelt het op je tong.’ De focus van The Brisket Shack ligt op kwaliteit en beleving. Daniel: ‘We richten onze foodtrailer Texaans in met ruige materialen. Alles draait om die authentieke barbecue-ervaring.’

Groeikansen in de winter

Hoewel de zomer voor Grill’nSmoke het hoogseizoen is, ziet Daniel ook groeikansen voor de winter. ‘December is traditioneel heel druk. Wij draaien  twee grote kerstmarkten. Eentje in Amsterdam op het Museumplein, 15 dagen lang. We staan ook in Haarlem, op de grootste kerstmarkt van Nederland. Daarnaast hebben we de reguliere evenementen voor bedrijven die hun jaar willen afsluiten met barbecue, glühwein en verse snert. Maar we willen meer doen in de overige wintermaanden. Daarom onderzoeken we nu hoe we onze diensten kunnen uitbreiden naar bijvoorbeeld binnenlocaties.’

Daniel heeft zijn vizier gericht op meer samenwerkingen met eventbureaus. ‘Momenteel komen bedrijven vaak rechtstreeks bij ons, maar het zou mooi zijn als ook de verschillende eventbureaus ons goed gaan vinden. We besteden nu extra aandacht aan onze zichtbaarheid binnen de eventbranche, zodat meer partijen weten dat wij er zijn.’ Grill’nSmoke is on fire!

Tekst: Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!