Back Back Achter de schermen

Gouden Giraffe interview Hulskamp Audiovisueel

10 maart 2008

Door Ellen van Ree

Vol verwachting klopt ieders hart, want de dagen tot de feestelijke uitreiking van de Gouden Giraffes kunnen afgeteld worden op de vingers van nog slechts één hand. Iedereen lijkt er 100% klaar voor, zo ook het specialistenteam van Hulskamp Audiovisueel, een van de partners van het World Forum, de locatie waar dinsdagavond al tijdens de plenaire ontmoeting verbluffende technische staaltjes vertoond gaan worden. Even de puntjes op de i met Frank van Hunnik, commercieel directeur en Steve Klein, marketingmanager, beiden werkzaam bij Hulskamp Audiovisueel.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Frank van Hunnik

Jullie bedrijf is, binnen en buiten Nederland, bekend om zijn topkwaliteit. Jullie eerste Gouden Giraffe medewerking?

Frank van Hunnik: “Nee hoor, we hebben eerdere ervaringen met het evenement. Ooit hebben we de Gouden Giraffe losgelaten en dit jaar weer opgepakt en met alle plezier. Soms past iets gewoonweg niet in de company strategie. Maar toen World Forum ons vroeg, zijn we onmiddellijk ingestapt. Het is en blijft een bijzonder evenement, de Gouden Giraffe.”

Steve Klein: “Hulskamp Audiovisueel steunt evenementen die in onze filosofie passen en de Gouden Giraffe is er een van.”

Maar pakken jullie fors uit qua techniek?

Frank van Hunnik: “ We showen deze avond het neusje van de zalm, alle audiovisuele zintuigen van de aanwezigen gaan geprikkeld worden. Met ons bedrijf leveren we deze avond alle visuele aspecten: camera, processing, de projectie. High End, High Definition, grootschalig. Er zijn op ons vakgebied veel innovaties gaande en dat laten we zien. We lopen als bedrijf toch voorop.”

Steve Klein: ”We gaan deze avond ook een leuk en innovatief LED concept inzetten, waarvoor we alle content in huis gemaakt hebben. In het bijzonder tijdens de afterparty, waar ook een vj present is.”

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Marketingmanager Steve Klein wijst op het inline viewpoint systeem waarop zojuist een bericht van een collega in Qatar is verschenen, het systeem hangt in alle 5 Hulskamp vestigingen.

En nog een vetgave primeur dinsdagavond?

Frank van Hunnik: “In het plenaire deel staan aardig wat High End projectoren van ons, waaronder een Barco, de knoert met de hoogste lichtopbrengst die verkrijgbaar is en uniek voor Nederland. We zetten deze in tijdens het hoofdprogramma, maar meer wil ik er zo kort voor het evenement uiteraard niet over kwijt. De gasten gaan een beetje overdonderd worden dinsdagavond, denk ik. Eén naam wil ik in dit verband toch wel graag noemen, de techneut van die avond, de projectleider. Ewoud Heemstra verdient in alle opzichten absoluut de credits.”

Alsof beide heren het zo gepland hebben, spurt exact op hetzelfde moment notabene Ewoud Heemstra de veelkleurige bedrijfskantine van Hulskamp binnen. Tijd voor een snapshot en een snelle vraag? Ja!!

Zijn er veel besprekingen aan de Gouden Giraffe vooraf gegaan, Ewoud?

Ewoud Heemstra: ”Al met al hebben we vier meetings gehad met de producent, Ad de Haan van LiveLAB en de andere betrokken partijen om alle benodigde techniek en het draaiboek tot in de puntjes door te spreken. Ik heb op korte termijn nog een final meeting met de mensen van Bourgonje (verantwoordelijk voor licht en geluid- EvR). We gaan namelijk tijdens de plenaire sessie ook webcasten. Dat wil zeggen dat de Gouden Giraffe die avond live te volgen zal zijn via het Internet en ook nog twaalf maanden lang op de website van High Profile aan te klikken zal zijn. We werken die avond met een behoorlijke club kerels, veertien man in totaal. Iedereen staat nu al op scherp, alles is onder controle en de techniek laat ons niet in de steek. Zeker weten!”

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Gouden Giraffe av projectleider Ewoud Heemstra

Okay heren, iedereen is drukdrukdruk, maar nog iets belangrijks te melden?

Steve Klein: ”Wat niet onvermeld mag blijven is dat wij op de uitreiking van de Gouden Giraffe beginnen met onze nieuwste pay-off. Bright communications staat voor heldere communicatie, de wens van iedere opdrachtgever binnen elk willekeurig B-to-B evenement, een markt waarin wij grotendeels vertegenwoordigd zijn. En laten alle bezoekers van de feestavond vooral niet vergeten na afloop van het evenement een goodiebag mee te nemen. Daarin bevindt zich een leuk, tastbaar en innovatief hebbeding. Typisch Hulskamp, durf ik te zeggen.”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!