Back Back Achter de schermen

GG 2012 | Zwart & De Jonge: ‘Deze nominatie voelt als een kroon op je werk’

19 maart 2012

Op de dag van de bekendmaking van de Gouden Giraffe genomineerden zaten de dames van Zwart & De Jonge Event Management middenin de drukte van een productie. ‘Dat was voor ons een hele aparte dag. We volgden alle Twitter berichten van de Gouden Giraffe en zagen dus ook dat het Nominatie Team persoonlijk langs alle genomineerden zou gaan’, vertelt Claudia Zwart. Daar speelde zij op in door een Tweet te sturen:

Wat met een lach werd verstuurd, was meer dan bruikbaar voor het Nominatie Team… Per telefoon hoorden Claudia en Els dan toch dat ze genomineerd zijn in de categorie Effectief met de case Kleine-Deukjes-Dagen® van Centraal Beheer Achmea.

Jullie zijn een relatief jong evenementenbureau, hoe voelt het om genomineerd te zijn?
‘Dit betekent heel veel voor ons. Wij zijn nog geen drie jaar actief in de evenementenbranche met Zwart & De Jonge en om dan al genomineerd te worden, tussen alle grote jongens uit de branche, dat voelt als een kroon op je werk. Het is waardering voor wat je doet en een bevestiging dat het een heel mooi evenement is wat wij voor Centraal Beheer Achmea hebben neergezet.’

Ook een mooie naam als opdrachtgever… Hoe hebben jullie deze opdracht binnengesleept?
‘Het is begonnen doordat wij de kans kregen om aan een pitch mee te doen voor een relatie-evenement voor HR managers van Centraal Beheer Achmea. Daar hebben wij een concept neergelegd waar ze eigenlijk steil van achterover sloegen, zo goed vonden ze het. Helaas is dit evenement door interne beslissingen niet gerealiseerd, maar wij hebben ons daardoor wel op de kaart gezet bij Centraal Beheer Achmea. Voor de Kleine-Deukjes-Dagen® is dan ook geen pitch uitgezet, maar zijn wij direct benaderd om als bureau dit samen met Centraal Beheer Achmea op te pakken en te organiseren.’

Waarom wilde Centraal Beheer Achmea dit evenement organiseren?
‘Er zijn honderdduizenden mensen uit Nederland verzekerd bij Centraal Beheer Achmea waardoor de verzekeraar een groot klantenbestand heeft. De verzekeraar wil met dit evenement haar klanten bedanken voor het feit dat ze bij Centraal Beheer Achmea verzekerd zijn. Zij willen laten zien dat zij een deskundige, maar ook sympathieke verzekeraar zijn die dicht bij de mens staat. Om die reden wilde Centraal Beheer Achmea een blijk van waardering geven richting de klant en ze daadwerkelijk iets teruggeven.’

Hoe hebben jullie dit vertaald naar het uiteindelijk concept?
‘Dit hebben wij vertaald door een evenement neer te zetten wat is gebaseerd op relatiebinding en relatiebehoud op grootschalig niveau. Centraal Beheer Achmea is een grootschalige verzekeraar, dus hebben wij ook gezocht naar locaties die passen bij deze uitstraling. Grootschaligheid, maar het evenement ook dusdanig sober houden dat je als verzekeraar laat zien dat het geld niet aan ‘onzinnige dingen’ wordt uitgegeven. Het sympathieke aspect hebben wij vertaald door het evenement met eigen medewerkers van Centraal Beheer Achmea te organiseren. Mensen achter de koffiecounter, de mensen bij de ontvangstbalie, maar ook de mensen die de goodiebags uitdeelden bij de uitgang waren allemaal eigen medewerkers van Centraal Beheer Achmea.’

Omschrijf het concept Kleine-Deukjes-Dagen® van Centraal Beheer Achmea eens…
‘Bezoekers worden per brief en e-mail uitgenodigd om hun kleine deukjes te laten repareren in één van de vier locatie; Americahal Apeldoorn, Autotron Rosmalen, Expo Haarlemmermeer en Ahoy Rotterdam. Wanneer zij zich via de website aanmelden, ontvangen zij een e-ticket. Per dag kunnen er maximaal 1.500 auto’s worden uitgedeukt. Elke bezoeker kan zich via de, speciaal voor dit evenement gebouwde, website inschrijven per tijdsblok. Dit gehele traject hebben we samen met Eventpartners gerealiseerd. Dankzij het gebruik van tijdsblokken zijn wij in staat geweest de gehele logistiek van tevoren goed te plannen.’

‘Voor de start van het evenement staan de auto’s al in de rij. Verkeersregelaars van Traffic Control leiden dit in goede banen. Bij aankomst wordt hun verkregen e-ticket gescand door een Centraal Beheer Achmea medewerker en kan de bezoeker doorrijden. Verderop ontvangt de bezoeker een consumptiebon voor een lekkernij en een kop koffie. Bij binnenkomst ziet de bezoeker de indrukwekkende hal volledig ingericht in Centraal Beheer Achmea stijl. Bij het binnenrijden in de hal wordt de bezoeker door de verkeersbegeleiding naar één van de parkeervakken geleid en kunnen zij uitstappen. Zij worden opgevangen door een medewerker van Centraal Beheer Achmea en de schade expert repareert de auto. Wanneer de auto klaar is, wordt de bezoeker opgehaald en rijdt deze de hal uit, waar nog een goodiebag wordt uitgereikt door een Centraal Beheer Achmea medewerker.’

Hoe was de beleving van de medewerkers om deel uit te maken van dit evenement?
‘Iedereen was zo betrokken bij het evenement. Doordat we eigen medewerkers inzetten, voelt het evenement ook echt als een gezamenlijk evenement. Voor de medewerkers is dit echt een teambuilding geweest. Ze krijgen door dit evenement de kans om de klanten, waar ze dagelijks telefonisch contact mee hebben, op een andere manier te ontmoeten. En dat voelt echt als een feestje voor ze!’

Waarom behoort dit evenement volgens jullie in de categorie Effectief?
‘Het effect van dit evenement is zo groot geweest dat het aan alle verwachtingen en doelstellingen heeft voldaan. Centraal Beheer Achmea heeft het effect gemeten aan de hand van de uitstroom van klanten. Er is onderzoek gedaan naar de uitstroom en effectief is bewezen dat de uitstroom fors minder is onder de bezoekers en genodigden van de Kleine-Deukjes-Dagen®. Daarnaast hebben we op de website van de Kleine-Deukjes-DagenÒ de bezoeker de gelegenheid geboden om geheel vrijwillig een feedback achter te laten met hun waardering over het evenement. Ruim 1.000 van de in totaal 11.250 bezoekers hebben dit ingevuld en het evenement met een 9.3 gewaardeerd. Een meetbaar en overweldigend resultaat die laat zien wat het effect is geweest van de Kleine-Deukjes-Dagen® van Centraal Beheer Achmea.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!