Gelukkig geven cijfers van herstel reden tot hoop! #5 Erik-Jan Ginjaar, Postillion HotelsGelukkig geven cijfers van herstel reden tot hoop! #5 Erik-Jan Ginjaar, Postillion Hotels
Back Back Nieuws

Gelukkig geven cijfers van herstel reden tot hoop! #5 Erik-Jan Ginjaar, Postillion Hotels

02 april 2020

Na de nieuwe persconferentie van afgelopen week en de aanhoudende maatregelen is het voor de evenementenbranche weer opnieuw groeperen. Hoe houden evenementenlocaties, toeleveranciers, sprekers en (freelance) evenementenorganisatoren hun hoofd boven water? High Profile Events blijft de balans opmaken: wat is de impact van de coronacrisis op de evenementenbranche? Aan het woord is Erik-Jan Ginjaar, CEO Postillion Hotels

Hoe gaan jullie om met de coronacrisis?

We nemen de dingen zoals het komt. Het is een crisis die zó abrupt is begonnen en zich ook van uur tot uur ontwikkelt, dat je bijna geen scenario of draaiboek kunt gebruiken dat je ooit hebt gemaakt. We zijn dan ook met al onze vestigingen gesloten. Onze belangrijkste focus op dit moment ligt op adequate communicatie naar alle collega’s, gasten en klanten.

Wat verwacht je de komende maanden?

We gaan ervan uit dat vanaf halverwege mei de horeca weer opgestart kan en mag worden. Daar zullen we op veel van onze (zakelijke) plekken niet direct baat bij hebben - de tijd tot aan de zomer is kort - maar dat zorgt er wel voor dat we uitgaan van een redelijk normaal/stabiel tweede half jaar. Zeker ook omdat veel evenementen, vergaderingen en congressen zijn doorgeschoven. Kortom, hoopvol. Gelukkig geven de cijfers van het herstel in bijvoorbeeld Hubai ook reden tot hoop (bron STR).

Wanneer verwacht je weer gasten te kunnen ontvangen?

We gaan uit van halverwege mei.

Verwacht je nadat de maatregelen weer ingetrokken worden een enorme toeloop aan evenementen?

Ik verwacht wel dat de vakantie in eigen land deze zomer een nieuwe betekenis krijgt. Dat is goed voor onze vestigingen in Amersfoort, Dordrecht en Amsterdam. Dat is ook fijn, want dan kunnen we met de andere vestigingen een beetje ondersteunen en ons zo maximaal voorbereiden op het najaar.

Hoe hou je je hoofd boven water?

Dat lukt omdat Postillion een gezond bedrijf was voor de crisis, we een sterke eigenaar hebben én een goede relatie met de banken.

Hoe houd je je medewerkers betrokken?

Elke dag sturen wij een update uit via onze Medewerker App. Dat kan via een videoboodschap of een memo. Wekelijks ga ik zelf via ons eigen YouTube kanaal in een live sessie met alle medewerkers. Ze kunnen hier vragen stellen terwijl ik live een update geef over de laatste stand van zaken. Daarnaast bezoek ik, samen met de collega directieleden, elk hotel dagelijks. Om zo contact te houden met de mensen die elke dag nog zorgen voor het toezicht op onze locaties.

Zijn jullie betrokken bij mooie initiatieven?

Ja. We zijn bijvoorbeeld in Dordrecht de samenwerking aangegaan met het Leger des Heils. Mooi om te doen en zo ons steentje bij te kunnen dragen. We zijn nog in gesprek op diverse plekken om als zorghotel op te treden als de piek van patiënten in het ziekenhuis te groot wordt.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!