Back Back Interview

Frank Böhm: ‘Ik ben 100% social media’

18 januari 2012

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Frank Böhm, eigenaar van Flexcited.

Wie is Frank Böhm?
Ik ben 34 jaar, geboren en getogen in Haarlem, verloofd en heb één dochter van 9 en een meisjestweeling van 9 maanden. Mijn werkzaamheden in de evenementenbranche begon in 1995 met een klein feestje voor vrienden en medescholieren en vanaf mijn eindexamenfeest in 1996 werd het serieus en begon ik een VOF. Sinds 2002 ben ik de trotste eigenaar van Flexcited.

Kort bedrijfsprofiel:
Flexcited is de professionele ‘one-stop-shop’ voor free publicity, communicatie, redactie, PR, concepts & events met focus op mensen, merken, clubs, events, artiesten en organisaties die een link hebben of willen met media, cultuur, dance, lifestyle en entertainment.

Omdat ik merk dat er steeds meer vraag is naar opvallende en creatieve concepten, op zowel besloten events als openbare events heb ik daarnaast www.flexcitement.com gelanceerd waarmee ik interactief en muzikaal entertainment bied. Mensen raken namelijk steeds meer verwend en willen meer interactie. Dus niet meer staan kijken naar een DJ of band, maar actief meedoen en mede de muziek bepalen of iets kunnen winnen. Voordeel is dat het ijs met bijvoorbeeld Disco Bingo of House Karaoke snel gebroken is op de dansvloer.

Mijn motto:
Carpe Noctem, oftewel Pluk de nacht!

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb: 
Het begon natuurlijk met mijn geslaagde eindexamenfeest, wat mensen zo leuk vonden dat ze vroegen wanneer we het opnieuw zouden organiseren en waardoor ik de fijne kneepjes van het organiseren en draaien leerde. Maar de Silent Disco Bingo voor Givenchy was ook erg bijzonder: gillende, hakkende, zingende en dansende meiden op de dansvloer van dit Ici Paris event, dat leverde leuke beelden op voor alle bezoekers. Ook de mobiele Disco Bingo op het Awakenings Festival met een gepimpte knalroze golfkar was te gek en viel goed op!




Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
Er komt steeds meer interactie, zowel off- als online. Dus steeds meer interactie op de dansvloer tussen artiest en publiek en het internet wordt steeds meer verbonden met events. Denk maar aan de Twitter schermen op feesten, inchecken op Foursquare, QR codes op flyers en uitnodigingen en op maat gemaakte app’s voor evenementen. Dit heeft ook een keerzijde, veel DJ’s zien met lede ogen aan hoe het publiek niet meer bezig is met dansen maar met Facebooken en Twitteren op de dansvloer haha! Er wordt al door bepaalde clubs gekeken om internet te kunnen weren zodat mensen weer in de muziek opgaan in plaats van met hun mobieltje in de hand staan.

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Ik wist na mijn stage dat ik in ieder geval niet dagelijks in de file wilde staan, en dat is gelukt want ik werk vanuit huis als ik niet op locatie ben. Verder doe ik met veel plezier mijn werk, vooral de afwisseling houdt het leuk. En elke keer een nieuw concept verzinnen en vervolgens uitvoeren voor een volle zaal geeft een kick!

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Van reizen, muziek, naar feesten gaan, mijn gezin, mijn sparringpartner Bob van Wise Man Entertainment en films.

Mijn droom:
Een hele dikke merk activatie verzinnen en uitvoeren op Lowlands dit jaar J En daarna mijn nieuwe DJ act 2 Man en 1 Paardenkop doen met Bob Wisman!

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Duncan Stutterheim van ID&T, een man met visie en passie voor muziek. Na Nederland verovert hij de wereld met o.a. Sensation en Mystery Land. Ook weet hij goed contact te houden met de (jongere) bezoekers van zijn events door de juiste (underground) mensen om zich heen te verzamelen, zoals De Man Zonder Schaduw van Gasten Zonder Grenzen die wereldwijd op Sensation optrad.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Doe alleen de dingen die je leuk vindt, werk samen met mensen die je enthousiasmeren en kom altijd je afspraken na.

Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Het oudste bevrijdingsfestival van ons land, Bevrijdingspop in Haarlem. Vooral met een zonnetje erbij niet te overtreffen. Koninginnedag in Amsterdam, het leukste en grootste gratis festival, op elke straathoek is wat te beleven. Al komen er steeds meer betaalde (dance) events op die dag, wat dit gevoel ondermijnt. Creatieve en strak georganiseerde festivals als Mystery Land, Awakenings en Valtifest.

Mijn grootste hobby:
Mijn kinderen, muziek luisteren, internet, reizen, lezen en plaatjes draaien.

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
TV kijk ik bijna nooit maar check wel vaak online series, zoals Breaking Bad. Verder lees ik heel veel online, nieuwsbrieven en magazines als Sprout en Intermediair. Onlangs op vakantie de boeken Great To Cool en James Worthy gelezen, ook aanraders.

Favoriete vakantieland en –stad:
Net terug van Aruba, erg relaxed daar. Thailand is top, Barcelona ook. Japan en IJsland staan nog op het programma, ik heb iets met eilanden.

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Van oud tot nieuw, van funk tot house, mijn smaak is heel breed. De lekkerste mixes en mooiste liedjes post ik dagelijks op www.twitter.com/dailytunes.

De grootste blunder:
In het begin van mijn ‘DJ carrière’ zette ik nog wel eens de verkeerde CD speler stop…

Hoe ‘social media’ ben ik?
100%, ik ben bijna 16 uur per dag online. Heb naast mijn persoonlijke media ook veel online concepten op Facebook en Twitter zoals www.tipforhip.com waar ik handige gratis tools en websites plaats. Ik wilde op vakantie even twee weken offline, maar ze hadden Wifi dus niet gelukt haha!

Over 5 jaar… :
Heb ik een leuke lijst met vaste klanten en samenwerkingen met toonaangevende merken op het gebied van merkactivaties, events en festivals opgebouwd.

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Dat ik naast het vaak drukke (nacht)leven ook een druk familieleven heb met 3 dochters.

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Durf je nek uit te steken en vooral veel samen te werken.

De trends die ik zie voor 2012:
Nog meer interactie, duurzaamheid en on- en offline die samensmelten. Ook is er steeds meer vraag naar kleinere, intieme festivals én breekt de dancemuziek uit Nederland wereldwijd verder door.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!