Exclusief sit-down diner voor een kritische doelgroepExclusief sit-down diner voor een kritische doelgroep
Back Back Nieuws

Exclusief sit-down diner voor een kritische doelgroep

11 april 2019

Afgelopen maandag vond in de Amsterdamse Kromhouthal de tweejaarlijkse awardshow plaats van Choice Hotels Europe; een event met gasten vanuit de hele wereld. Aan De BorrelFabriek de taak om deze kritische doelgroep te verrassen en inspireren met newstyle catering tijdens de high-end gala-avond.

Dat een groep internationale hoteleigenaren een uitdagende doelgroep is, staat buiten kijf. Als er iemand oog heeft voor detail en gastvrijheid, is het een hoteleigenaar. En hoe zorg je er nu voor dat zij een topavond hebben? De BorrelFabriek, Kromhouthal en Smile Licht & Geluid sloegen de handen ineen. Het doel: Zorgen dat het hen – van amuse tot afterparty– aan niets ontbreekt. En, nog belangrijker, dat de gasten ervaren wat next level hospitality is en hoe newstyle catering smaakt.

Een kritische doelgroep

Kim Borrel, levend visitekaartje van De BorrelFabriek: 'Als creatief cateraar van het eerste uur voelen we de verantwoordelijkheid de gasten niet alleen te verwennen, maar ook beleving toe te voegen aan het menu met inzet van bijzondere concepten. Concepten die hen inspireren, want ook het hele hotelwezen heeft de afgelopen 5 jaar een enorme creatieslag gemaakt. Een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt, het stijve en traditionele gaat er langzaamaan wat vanaf in de hotelbranche. Daarom extra leuk dat ze hebben gekozen voor onze cateringkunsten. Hoe we dit in de praktijk hebben gebracht? Naast te focussen op detail hebben wij getracht hen te laten zien hoe catering, of om in hoteltermen te blijven banqueting, beter, leuker én anders kan.'

The added magic

Tafels gedekt met zwart mastiek, uitgesproken glaswerk en bombastische bloemstukken is wat je misschien wel verwacht op een gala-avond. In het goud gehesen Bird Girls die amuses presenteren vanuit hun gouden kooi is wat je als hoteldirecteur niet direct verwacht. Later op de avond werden gasten getrakteerd op een Brainwave; een levend kunstwerk die brainfood bites met veel spektakel aan de man/vrouw bracht. De combinatie van dit highend event met een over de top setting in de rauwe omgeving van de industriële Kromhouthal bracht een magische sfeer teweeg. 

Opdrachtgever Jurrie van Druten: 'De BorrelFabriek heeft laten zien dat een galadiner ook tot de verbeelding kan spreken en dat het mogelijk is om gasten die hospitality ádemen te inspireren met deze manier van banqueting. Dat de gasten in de rij stonden om op de foto te gaan met de Bird Girls, Brainwave en andere creaties die rondliepen, zegt denk ik genoeg.'

Fotocredits > Kirsten van Santen

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!