EventZ staat voor groots ontzorgenEventZ staat voor groots ontzorgen
Back Back Visie

EventZ staat voor groots ontzorgen

28 maart 2023

Voor een klein land als Nederland is het eventaanbod best groot. Moet je eens nagaan hoe ver het aanbod aan evenementorganisatoren reikt. Hoe hou je je - al ruim 23 jaar - staande in een wereld die alsmaar in beweging is? René Huijbregts van EventZ vertelt het ons en deelt zijn allergrootste geheimen. En die zijn eigenlijk veel simpeler dan je denkt! Ze hebben bovendien vrijwel niks te maken met verandering, maar juist met consistentie.

Het bedenken van een onvergetelijk concept, het vinden van de juiste locatie en alles tot in de details regelen: voor de meeste evenementenbureaus zijn het pijlers. Voor het elfkoppige team van EventZ zijn het vaste gegevens. Hierdoor ontstaat er ruimte om op andere vlakken uit te blinken en dat is precies de bedoeling!

Team feel good

René Huijbregts – oprichter van EventZ: ‘Een goede customer journey is voor ons leidend. We krijgen vaak als feedback dat mensen zich bij ons écht opdrachtgever voelen en nauwelijks meer omkijken hebben naar de hele productie en voortgang. Het gevoel dat wij mensen ontzorgen en plezier laten beleven tijdens hun eigen evenement is de beste beloning die je kunt krijgen. Toen ik begin jaren negentig in de evenementenbranche werkte, had ik soms zeven verkoopgesprekken per dag en moest ik bij een bezoek aan het event aan de partymanager vragen wie mijn opdrachtgever was. Ik had de persoon dan slechts één keer gezien, waarna de binnendienst het meestal overnam. Dat was voor mij de aanleiding om het bij mijn eigen bedrijf helemaal anders te doen. Zelfs bij de eerste kennismaking met een nieuwe opdrachtgever zorg ik dat het voelt als een feestje.’

Onze grootste trots? Goede communicatie.

De grootste USP van EventZ is dat zij op grote schaal ontzorgen. En dat heeft juist te maken met de kleinste dingen. René: ‘Zo krijgt een opdrachtgever altijd direct een terugkoppeling op mails. Dat wil niet zeggen dat wij altijd meteen het antwoord hebben, maar ze weten dan wel meteen dat de vraag in behandeling is. Dat hoge servicelevel en die duidelijke communicatie zijn net zo belangrijk als het evenement zelf. Want dat is bepalend voor het gevoel van de commissie en kan het verschil maken of wij de volgende keer weer bij die opdrachtgever aan tafel zitten of niet. Daar zijn we bij EventZ extreem zuinig op.’

Zichtbaar onzichtbaar

Ook op de avond zelf is het team van EventZ de opdrachtgever altijd een stapje voor. René: ‘We willen tijdens het evenement zo onzichtbaar mogelijk zijn voor de gasten, maar juist weer heel zichtbaar voor de opdrachtgever en maken er een prioriteit van om het hele event altijd in het zichtveld te staan. De opdrachtgever hoeft maar op te kijken en we kunnen meteen handelen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat directies nauwelijks tijd maken om langs een buffet te lopen. Ik schroom dan niet om even een bordje samen te stellen en wat te drinken te regelen – Voor mij een kleine moeite dat altijd enorm wordt gewaardeerd.’

Evenementen op basis van DNA

Het DNA van een bedrijf grondig onderzoeken is voor EventZ het cruciale startpunt van elk evenement. ‘Wat hebben ze in het verleden gedaan? Wat is de aanleiding en de doelgroep, en waar willen ze naartoe? Het is een kwestie van ‘knowing your audience’. We vertalen die doelstelling in een ambitieus maar begrijpelijk concept; EventZ is niet van de vage invullingen. Onze rol is ook voor een groot deel adviserend, want als de avond niet past bij de mensen, dan is er uiteindelijk geen goed gevoel. En het achterlaten van een feel good herinnering is wel ons hoogste doel.’

Tekst: Bianca Hidajat

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!