Back Back Nieuws

EventCase Wella – Icons of the Hair Industry – door DVP Europe

13 juli 2015

Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus die terug kunnen kijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek EventCase.

Deze keer gaan we dieper in op een case van DVP Europe: Wella, Icons of the Hair Industry. We spraken hier uitgebreid over met Creatief Directeur Remi Oerlemans.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Naam evenement » Wella Presents: Icons of the Hair Industry 2014
Soort evenement »
High-end B2B Hair Fashion Event
Opdrachtgever » Wella
Evenementenbureau » DVP Europe Eventmarketing
Contactpersoon evenementenbureau » Remi Oerlemans, CCO DVP Group Eventmarketing, remi@dvp-group.com
Datum evenement » 21 september 2014
Locatie » Endemol MediArena, Amsterdam
Doelgroep » Salons uit Nederland en België en de (inter)nationale pers
Aantal gasten » 1.200

Wat was de briefing?
‘Het creëren van een show-set en overall merk beleving die dit jaarlijks terugkerende event naar een nieuw level brengen. Een verassende setting waar het publiek geïnspireerd wordt en de nieuwste trends in de haarmode op een unieke manier worden gepresenteerd door Icons of the industry.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Is er gepitcht?
‘Ja.’

Omschrijving van het concept
‘Het thema “Wella Presents: Icons of the Hair Industry 2014” focuste zich op de nieuwste hair fashion trends, geïnspireerd door de Icons van Wella. Met grote namen uit de industrie op het podium was de show hét platform om de salons van Nederland en België te inspireren met nieuwe ideeën en producten. De TrendVision Award uitreiking was tevens onderdeel van het evenement: een prestigieuze kappersprijs die ieder jaar wordt uitgereikt tijdens dit evenement aan één van de deelnemende kandidaten.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoe zag het evenement er uit en wat waren de hoogtepunten?
‘Beginnend bij de entree stapten de gasten in een ware brand experience. Een wereld waarin alle merken, die onder de Wella paraplu vallen, zichzelf presenteren op hun eigen manier. In de brand experience wereld werden live demo’s gehouden terwijl de gasten konden genieten van een op maat gemaakte F&B beleving.’

‘De set is geïnspireerd op een ‘look book’ die bij iedere salon te vinden is. De modellen komen tot leven en lopen letterlijk uit het boek de realiteit in. Een elegante combinatie van haarmode, muziek, content en licht. De set was als een boek dat openklapte en diende vervolgens als groot canvas met daarin de catwalk verwerkt. De content en shows per merk zorgden voor unieke herkenbaarheid en merkbeleving per brand.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoe is het evenement georganiseerd?

‘Met een halfjaar productietijd is er nauw samengewerkt met partners als Backbone International (technische productie), Ampco Flashlight, CT, The Unit Showcontrol en de Borrelfabriek (catering). Gezamenlijk hebben we dit unieke project kunnen realiseren.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Vanwaar de keuze voor deze evenementenlocatie en hoe was de samenwerking?
‘Met 1.200 gasten en een dynamische set als uitgangspunten zijn we op zoek gegaan naar de ideale locatie. De Endemol MediArena biedt een blackbox ruimte aan die van alle gemakken is voorzien. Tevens is de locatie goed bereikbaar met zowel eigen als openbaar vervoer.’

Wat waren de valkuilen / learnings?
‘De onverwachte aankomst van 1.200 gasten op vrijwel hetzelfde tijdstip bleek een grotere logistieke uitdaging dan voorspeld.’

Welke feedback hebben jullie ontvangen?
‘Zowel de opdrachtgever als het aanwezige publiek waren erg onder de indruk van de dynamische set en de gehele show die vlekkeloos is verlopen.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Zijn jullie toevallig al bezig met de voorbereiding voor de volgende editie?
‘De show is een jaarlijks evenement dat in het najaar plaats vindt. DVP Europe is momenteel al druk bezig met de voorbereidingen voor de show dat dit jaar op 20 september zal plaats vinden in de Brabanthallen te Den Bosch.’

Wat wil je zelf nog kwijt over (de organisatie van) het evenement?
‘Het uitgangspunt om gasten te inspireren heeft zeer zeker gewerkt. Alhoewel de set simplistisch opgezet was, werkte dit als canvas voor alle verschillende merken en de TrendVision awards heel goed. De set en de techniek staan in dienst van de creaties en shows, slechts dan ontstaat de perfecte synergie.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Fotocredits: Paul Ridderhof – Studio Gemini

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!