EventCase: maatwerk van VisitorControl voor De Beste Klusser van NederlandEventCase: maatwerk van VisitorControl voor De Beste Klusser van Nederland
Back Back Nieuws

EventCase: maatwerk van VisitorControl voor De Beste Klusser van Nederland

31 augustus 2020

Een ogenschijnlijk eenvoudige vraag over de ticketregistratie voor de opening van de nieuwe HORNBACH vestiging in Duiven, mondde uit in een vruchtbare samenwerking waarin VisitorControl óók een partner bleek voor slimme webbased bezoekersvraagstukken. De samenwerking bereikt nu een voorlopig hoogtepunt met de campagne rondom De Beste Klusser van Nederland. Rosanne Verweij, Coördinator Activaties & Events bij HORNBACH: ‘Kennis van het reilen en zeilen binnen de evenementenwereld gaat bij VisitorControl hand in hand met veel software- en technische kennis waardoor ze perfect maatwerk kunnen leveren.’

  • EventCase: maatwerk van VisitorControl voor De Beste Klusser van Nederland

Maatwerk

VisitorControl is expert in bezoekersregistratie, van uitnodigen tot bedanken, zij regelen het voor je. Maar die expertise gaat veel verder, blijkt uit een eerste gesprek met Jon Arts, User Experience Designer & Sales en Frank van Weerdenburg, Eigenaar & Sales VisitorControl. ‘We helpen opdrachtgevers met maatwerk, vertelt Jon. ‘Wij kunnen het registratietraject van je evenement en de bijbehorende website helemaal uit handen nemen. Van interactieve aanmeldpagina tot een e-ticket voor een online evenement. The sky is the limit, alles kunnen we bouwen. Aanvullend werken we met een template en een abonnementsvorm waarmee opdrachtgevers zelf aan de slag kunnen voor de wat eenvoudigere evenementen. Maar ook daarbij zeggen we niet: hier heb je onze tool, klik je site maar bij elkaar: we willen echt flexibel meedenken en hebben liever dat je eerst kijkt of het bij je bedrijf of evenement past.’

Uitdagende puzzel

Frank: ‘Van origine zijn we webbouwers, we kunnen dus veel meer dan de bezoekersregistratie waar we inmiddels al meer dan 10 jaar ervaring mee hebben. Juíst die ingewikkeldere vraagstukken zijn voor ons een uitdagende puzzel. Mooie dingen bouwen met webtechnologie, dat is onze passie. Kom maar met je vraag, de technische oplossing is er wel! Ik denk dat we bij het vraagstuk van HORNBACH echt van toegevoegde waarde zijn. We helpen mee en denken mee, we geven niet zomaar de login en denken: ga maar aan de slag. Het traject rondom de HORNBACH-campagne De Beste Klusser van Nederland is een mooi voorbeeld van een maatwerkevenement waarin we verschillende registratie- maar ook stemtrajecten in een website verwerken. Hierdoor is het echt een platform speciaal voor dit evenement geworden.’

De wereld van het slimmer uitnodigen

Rosanne Verweij, Coördinator Activaties & Events HORNBACH: ‘HORNBACH organiseert regelmatig evenementen om de winkelbeleving en binding met onze bezoekers te verhogen. Hiervoor hadden we een registratietool nodig, op maat. Toen we in Duiven een nieuwe vestiging openden, besloten we eens goed in de wereld van het slimmer uitnodigen te duiken. Al vrij snel kwam ik uit bij VisitorControl.’ Ze noemt de tool van VisitorControl prettig om mee te werken: ‘Je kunt er alle kanten mee op. Bovendien is de samenwerking met het team heel prettig. Ze zijn altijd goed te bereiken – je hoeft bij wijze van spreken niet eerst door dertig accountmanagers heen voordat je je vraag kunt stellen.’

Online evenement

Ook bij HORNBACH waren ze genoodzaakt mee te bewegen met de huidige situatie. Rosanne: ‘We zijn dus gaan kijken hoe we onze campagnes ook tijdens coronatijd relevant en passend bij de doelgroep konden houden. Juist ook dit jaar willen we de Beste Klusser van Nederland uitroepen, want geklust wordt er! We zijn uiteindelijk uitgekomen op een online journey waar Visitor Control perfect op aansloot.’ Frank: ‘De campagne van HORNBACH bestaat uit verschillende rondes met als begin de registratie. Die gegevens worden verzameld via VisitorControl. Deelnemers kunnen dan het project inzenden waarmee ze willen meedoen, dat wordt getoond op de website die speciaal voor deze campagne is gebouwd. Daarna zijn er verschillende stemrondes, ook via de op maat gebouwde website.’ Rosanne: ‘En uiteraard volgt er nog een spectaculaire finale!’

Online journey

‘Samen hebben we voor De Beste Klusser van Nederland een online journey gemaakt waarin we de deelnemers en de volgers echt willen meenemen in het traject’, vertelt Rosanne. ‘We hebben gewerkt in verschillende fases waarbij we steeds dieper in het traject en de mogelijkheden doken. Wij hoefden eigenlijk alleen te zeggen: dit is hoe we het willen. De mannen van VisitorControl zijn flink hands on, ze komen zelf met goede voorstellen. Ze bouwen dus niet alleen een systeem voor je, ze duiken echt samen met je het project in!’

Door > Mahlee Plekker 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!