
Met Jo Dalm is een derde persoon toegetreden tot het management van event agency OFCORES, naast oprichters Jean-Baptiste De Bock en Sofie Smits. Jo is al jaren actief in de event- en beurzensector, sinds 2021 ook bij OFCORES. ‘We vonden het belangrijk om op managementniveau onze structuur te versterken’, zegt oprichter Jean-Baptiste De Bock. ‘Dat zal ervoor zorgen dat we in de toekomst de pieken – kenmerkend voor onze sector – kunnen omzetten in golven. Jo brengt ook extra expertise binnen, net als andere ideeën.’
De komst van Jo Dalm is niet de enige stap die OFCORES zette om klaar te zijn voor toekomstige groei. Het bedrijf verhuisde ook naar een groter pand in Dilbeek: Wivina Offices, in een voormalig klooster. En tot slot is ook het team uitgebreid tot 14 vaste medewerkers en een aantal freelancers, wat het totaal op zo’n 20 brengt.
60% van de events in het buitenland
‘We hebben de afgelopen maanden gebruikt om ons klaar te stomen voor de toekomst’, klinkt het bij Sofie Smits. ‘We voelen immers dat we nog verder kunnen groeien. In 2024 organiseerden we zo’n 80 events, na het eerste semester van 2025 staat de teller op bijna 50.’ Opvallend daarbij is dat OFCORES de helft van zijn events in het buitenland organiseert (EU, VS, Azië en Afrika), voor zowel institutionele als corporate klanten. Het breidde de afgelopen jaren zijn diensten uit, tot en met standenbouw en logistiek bij internationale beurzen.
Jo Dalm: ‘Die ervaring sterkt ons in de wetenschap dat we nog verder kunnen diversifiëren. Intussen beheersen we alle aspecten van zowel corporate als institutionele projecten: van congressen en conferenties, over beurzen en expo’s, tot teambuilding en allerhande corporate events.”
Nood aan connecties hoog
Events worden steeds belangrijker, aldus de drie managers. ‘Zowel in de bedrijfswereld als in een institutionele omgeving is het cruciaal om connecties te maken’, zegt Jean-Baptiste De Bock. ‘We werken tegenwoordig meer met online meetings, doen aan thuiswerk,… waardoor de nood aan fysieke contacten alleen maar groter wordt. Daarnaast zijn events ook de motor voor kennisdeling en voor de cohesie tussen teams.’
‘Neem daarbij het feit dat de verwachtingen van het publiek steeds hoger liggen en je beseft dat ook de verwachtingen van klanten naar event agencies steeds hoger liggen’, voegt Sofie Smits toe. ‘Dat alle events tegenwoordig op sociale media gedeeld worden heeft daar veel mee te maken.’