Evenementen-industrie en NetworkTables maken pivot naar Always-OnEvenementen-industrie en NetworkTables maken pivot naar Always-On
Back Back Nieuws

Evenementen-industrie en NetworkTables maken pivot naar Always-On

15 februari 2022

Tijdens een golf van annuleringen, pandemieën en verschuivingen zoekt de industrie wanhopig naar oplossingen. Matthijs Otto, oprichter van NetworkTables: ‘De industrie ombuigen naar een always-on abonnementsmodel zoals Netflix en Spotify is hoe de evenementenindustrie zichzelf toekomstbestendig maakt’

Always-On Evenementen

Matthijs Otto pleit al jaren voor een toekomstbestendige evenementenbranche. Evenementenorganisatoren zijn gewend om dure evenementen te organiseren om vervolgens zoveel mogelijk bezoekers op één dag bij elkaar te brengen. Hij zegt dat de evenementenindustrie moet overschakelen naar Always-On Events waarbij leden het hele jaar door meerdere evenementen kunnen bijwonen als onderdeel van een community. Eigenlijk is dit hetzelfde als een groot congres, maar dan verspreid over tijdstippen die deelnemers het beste uit komen. Bezoekers worden leden en tickets worden abonnementen, dat is gebaseerd op hoe moderne consumenten content platforms zoals Netflix en Spotify gebruiken.

Sinds 2017 heeft Matthijs zijn bedrijf NetworkTables hun evenementensoftware gebruikt om meerdere persoonlijke en live-evenementen in een community te organiseren voor de World Business Executive Coaching Summit (WBECS). Door het in de laatste 11 jaar laten groeien van een evenementen community met inmiddels 40.000 leden, wordt WBECS als dé pionier gezien van het always-on community model. Hierdoor merkten ze nauwelijks de effecten van de pandemie en konden ze het hele jaar door zonder problemen evenementen organiseren. Andere early adopters die profiteren van het platform zijn verenigingen en accelerators, aangezien deze vaak honderden vergaderingen en evenementen per jaar voor hetzelfde publiek organiseren.

70% van de organisatoren is nu op zoek naar technische oplossingen om de betrokkenheid en sponsorwaarde te verbeteren. De afgelopen maanden zag het bedrijf een piek in het aantal aanvragen van congressen, beurzen en bijeenkomsten. Otto: ‘Het lijkt erop dat de evenementenbranche eindelijk toe is aan verandering en een inhaalslag maakt.’

AO Community Platform

NetworkTables AO is een community-platform voor evenementen om de transitie te maken naar een stabiele post-pandemische toekomst. Hiermee kunnen leden deelnemen aan evenementen waar en wanneer ze maar willen. De nieuwe focus voor het bedrijf NetworkTables is het bieden van tools om evenementen het hele jaar door te houden binnen always-on communities. Pre-evenementen en chatrooms na een evenement, zijn voorbeelden van manieren waarop pro-actieve leden always-on kunnen blijven.Verder zijn door leden geïnitieerde evenementen slechts één van de vele manieren om de pivot van eenmalige congressen naar always-on evenementen communities te maken.

In een wereld van steeds meer keuze legt een evenementen community de controle in handen van haar leden. Degenen binnen de communities kunnen hun eigen 1op1-sessies, workshops en keynotes creëren voor anderen welke ze op elk moment kunnen ontmoeten. Op deze manier kunnen organisatoren van evenementen achteroverleunen om community managers te worden terwijl hun community intussen groeit en bloeit.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!