Een evenement aankondigen: 5 tips om op te vallenEen evenement aankondigen: 5 tips om op te vallen
Back Back Nieuws

Een evenement aankondigen: 5 tips om op te vallen

04 juni 2019

Heb je een evenement op de planning staan? Dan is de juiste promotie natuurlijk ontzettend belangrijk voor het slagen van je evenement. Maar hoe zorg je er nu voor dat je op de juiste manier opvalt en de aandacht trekt? Laat de online marketingmiddelen eens links liggen, en kijk welke mogelijkheden offline (ofwel de traditionele) marketing je allemaal biedt. De Matrijs geeft je in dit artikel een aantal handige tips om op te vallen met je evenement!

1. Kondig het groots aan

Om te beginnen is het ontzettend belangrijk om je evenement op locatie zelf op tijd aan te kondigen. Laat bijvoorbeeld een groot doek met de poster of aankondiging van je evenement bedrukken, en hang dit in de buurt van de locatie. Zorg natuurlijk dat de datum en de inhoud van het evenement hierop zichtbaar zijn. Zo kunnen voorbijgangers weken van te voren al zien dat er een geweldig evenement plaats gaat vinden.

2. Via de post

Gezien de post steeds minder gebruikt wordt om reclame te maken (alles gebeurt online) is dit juist de manier om jouw evenement onder de aandacht te brengen; vooral wanneer je jezelf op een lokale bevolkingsgroep richt. Een persoonlijke uitnodiging (indien mogelijk compleet met de naam van de ontvanger) doet natuurlijk veel meer met een mens dan een onpersoonlijk oproepje op social media. Daarnaast geeft het je de mogelijkheid om een fysieke coupon aan te bieden of een entreebewijs welke de ontvanger mee kan nemen naar het evenement.

3. Laat jezelf horen

Jij wilt mensen naar jouw evenement hebben, maar om dit te doen moet je veel mensen tegelijk kunnen bereiken. Door de mogelijkheid om speeches of presentaties te geven aan te grijpen kun jij deze momenten gebruiken om je evenement onder de aandacht te brengen. Een speech tijdens een branche-evenement bijvoorbeeld. Ook een mooi moment om ter plekke een aanbieding aan te bieden aan de groep luisteraars!

4. Zet het in de krant

Laat de aankondiging van je evenement in zoveel mogelijk kranten en tijdschriften gepubliceerd worden. Schrijf een slim en gedegen persbericht dat opvalt tussen alle andere nieuwsitems. Je kunt dit bericht vervolgens natuurlijk ook via social media of nieuwsbrieven verspreiden.

5. Guerilla marketing

Is er een unieke en gratis manier om jouw evenement groots onder de aandacht te brengen? Dan wordt dit guerilla marketing genoemd. Denk bijvoorbeeld aan grote krijttekeningen met slimme aankondigingen, of een andere creatieve uiting die binnen het concept van jouw evenement past.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.264 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!