global audiovisual conference
13 oktober 2025

Econocom verstevigt Europees leiderschap in audiovisuele integratie tijdens Global AV Conference

Rubrieken

Econocom heeft tijdens de wereldwijde editie van zijn Global Audiovisual Conference in Marbella zijn positie als Europese marktleider in audiovisuele integratie bevestigd. De bijeenkomst bracht meer dan honderd managers en AV-specialisten uit heel Europa samen om kennis te delen, innovaties te presenteren en de gezamenlijke koers binnen de ‘One Econocom’-strategie te versterken.

Strategische groei binnen de audiovisuele sector

De conferentie markeert een belangrijk moment in Econocoms audiovisuele strategie, die in een stroomversnelling kwam na de overnames van ICT (Duitsland), Avanzia (Spanje), ISS AV (Ierland) en een deel van Smartcomm (VK) in juli 2025. Met meer dan €300 miljoen omzet en 750 specialisten in Europa is Econocom uitgegroeid tot de nummer 1 audiovisuele integrator van het continent.

Angel Benguigui, CEO Econocom: ‘Met deze nieuwe, verenigde audiovisuele divisie geven we een krachtig signaal aan de markt: onze ambitie is om te leiden, te inspireren en technologie toegankelijker te maken voor iedereen. We creëren immersieve omgevingen die organisaties helpen om beter samen te werken, communiceren en verbinden.’

Technologie als beleving

Binnen het kader van Econocom Audiovisual Solutions richt de groep zich op het ontwerpen en realiseren van digitale en immersieve omgevingen in uiteenlopende sectoren – van bedrijfsleven en retail tot onderwijs, zorg en publieke ruimtes. Hiermee vertaalt Econocom zijn Live Tech-filosofie in tastbare ervaringen waarin technologie niet op de achtergrond blijft, maar een bron van beleving en interactie vormt.

Europese visie bevestigd in Marbella

Volgens Jean-Pierre Overbeek, Country Manager Nederland en Director Audiovisual Business, was Marbella een belangrijk moment van verbinding: ‘Audiovisuele technologie is vandaag essentieel voor hoe organisaties werken en communiceren. In Marbella hebben we onze visie als Europese AV-leider bevestigd: groeien met kwaliteit, mensen centraal, en technologie als verbindende kracht.’