De toekomst van zakelijk Chassé Theater De toekomst van zakelijk Chassé Theater
Back Back Locaties

De toekomst van zakelijk Chassé Theater

11 juni 2018

‘Lever nooit in op je basiskwaliteit, constante kwaliteit levert zoveel meer op’, vertelt salescoördinator Nicole Gatzen van het Chassé Theater. We hebben het vandaag over trends die de zakelijke afdeling van het theater in de evenementenbranche bespeurt.

‘De zakelijke tak van Chassé Theater heeft veel repeterende opdrachtgevers en dat is niet voor niets’ vertelt Nicole verder. ‘De constante kwaliteit die het theater als evenementenlocatie levert is al jaren van hoog niveau. Organiseer je voor het eerst een evenement in het Chassé Theater dan hopen we je te verrassen met ons serviceniveau, kom je een tweede keer dan tonen we graag ons structureel hoge servicelevel. Bij een derde keer hebben we aan een half woord genoeg en fungeren we bijna als externe medewerker van de klant. ‘Zo’n 25% van de evenementen die in het Chassé Theater georganiseerd worden dankt het theater aan trouwe opdrachtgevers die deze constante professionaliteit hebben gevoeld en dat is zo waardevol!’

Ondanks dat het theater haar trouwe opdrachtgevers koestert blijft het leuk om evenementen met nieuwe opdrachtgevers te organiseren. ‘We zijn net mensen’, zegt Nicole met een knipoog. ‘Het is leuk om nieuwe organisaties te ontmoeten en telkens met andere ogen naar de inrichting van een evenement te kijken’.

 

Grenzen worden steeds transparanter

Jaarlijks verwelkomt het Chassé Theater vele nieuwe opdrachtgevers. ‘Vooral de groeimarkt van organisaties met vestigingen in Nederland én België valt ons op’. Vestigingen werken steeds vaker samen op het gebied van evenementen en grenzen worden daarbij steeds transparanter. Breda heeft een fantastische ligging voor deze bedrijven en de komst van de HSL maakt Breda nóg beter toegankelijk.

Basiskwaliteit zorgt voor loyaliteit

Over het algemeen zien wij een groei in het aantal evenementen waaraan wij onderdak bieden. ‘Waar onze opdrachtgevers er in de crisisjaren regelmatig voor kozen een evenement intern te organiseren of zelfs een jaar niet te organiseren merken wij nu dat er weer budget is voor productpresentaties, personeelsfeesten en relatie-evenementen. Onze basiskwaliteit zorgt voor loyaliteit van opdrachtgevers, ook in crisistijden en dat doet ons goed!’

Budget voor personaliseren

Erg leuk om te zien is dat meer en meer partijen het nut van branding in zien. Er wordt meer aandacht besteed aan het personaliseren van de locatie maar ook cateraars hebben steeds meer mogelijkheden boodschappen over te brengen middels foodbranding of het doorvoeren van de event-huisstijl. Ook op AV gebied ontstijgt men vaak de basismiddelen. Stem-apps, live registratie en bijzondere projecties worden steeds vaker ingezet om bezoekers een onvergetelijk programma te bieden.

Meerdaagse congressen

Nicole vertelt mij nog een trend te zien in het aantal tweedaagse congressen waarvoor het theater aanvragen ontvangt. ‘Het gaat dan vaak om congressen voor brancheverenigingen waarvoor netwerken een belangrijk element is. De eerste congresdag wordt meestal afgesloten met een gezamenlijk diner en een feestelijk avondprogramma waarbij in ongedwongen sfeer genetwerkt kan worden. De tweede dag eindigt vaak, heel slim, begin van de middag zodat files vermeden worden’.

Toename van het aantal theaterarrangementen

Het Chassé Theater heeft onlangs haar theaterprogramma 2018-2019 bekend gemaakt. Ook op artistiek gebied betekent het Chassé Theater veel voor de B2B markt. Wij ontvangen jaarlijks tussen de 80 en 100 organisaties die samen met hun zakenrelaties, medewerkers of verenigingsleden een mooie theatervoorstelling bezoeken met daaromheen een passend arrangement. ‘Met de nieuwe programmeringverwacht ik komend theaterseizoen een toename van het aantal theaterarrangementen’, laat Nicole weten.

‘Er is dit jaar een spectaculair aanbod aan hoogwaardige musicals als Soof, Evita en All Stars. Zelfs voor internationale gezelschappen staat de bijzondere, Engelstalige productie Jezus Christ Superstar op de agenda en vertonen wij dans, opera, concerten en film’. Het exclusief uitkopen van voorstellingen behoort al jaren tot de mogelijkheden en vormt een bijzonder decor voor uw specifieke boodschap.

Zonnige toekomst

‘Ja, ik ga elke dag met een stralende lach naar mijn werk’. De pretoogjes van Nicole zijn onmisbaar. ‘Ik zie de toekomst van Chassé Theater als evenementenlocatie zonnig in! Ik hoop dat de evenementenbranche onze ervaring en toekomstvisie deelt en organisaties het belang van live communicatie blijven inzien. Ik hoop nog vele mooie live-ontmoetingen in het Chassé Theater te mogen regisseren!’

Door > Inge Middeldorp

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.752 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.752 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!