Back Back Nieuws

De redenen om Festivak te bezoeken

23 oktober 2015

In Jaarbeurs Utrecht vindt 25 en 26 november de 19e editie plaats van Festivak, de beurs voor organisatoren van publieksevenementen en toeleveranciers uit de evenementenbranche. De beursvloer zal gevuld zijn met stands waar allerlei informatie en oplossingen te vinden zijn over de organisatie van evenementen, zoals facilitaire voorzieningen, techniek, catering, locaties en verhuur. Daarnaast is er een uitgebreid programma met topsprekers en experts. En ten slotte is Festivak natuurlijk voor zowel exposanten als voor bezoekers een groot netwerkmoment. Dat maakt Festivak interessant voor meerdere doelgroepen.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

‘Technologie & Beleving’ is rode draad
Het thema van Festivak 2015 is ‘Technologie & Beleving’. Dit thema loopt als een rode draad door de bijdragen van de verschillende sprekers. ‘De twee thema’s zijn nauw met elkaar verbonden,’ vertelt Jill Oomen van Organisatie Groep Zuid (OGZ), de organisator van Festivak. ‘Technologische innovaties kunnen de beleving op een event verhogen. Zo kan WiFi op de locatie de beleving versterken. Ook aan het inzetten van bijvoorbeeld social media zitten zowel technische als belevingsaspecten. Zo is er een tool ontwikkeld om het sentiment te meten op basis van uitingen in de social media. Ook aan crowd management zit een technische- en een belevingskant. Door de techniek kun je bezoekersstromen meten en voorspellen. Daardoor kun je chaos vermijden en een veilig gevoel creëren en dat zorgt weer voor een betere beleving.’

[afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]

Beide beursdagen zijn er doorlopend lezingen en voordrachten in twee zalen en is er een kennispaviljoen waarin allerlei trends en tips de revue passeren op het gebied van catering, decoratie, verzekeringen, evenemententechniek, artiesten, beveiliging, registratie en tijdelijke accommodaties. Deze editie zijn er bijdragen van onder anderen Allan Hardenberg (The Flying Dutch), Marcel Mingers (Extrema), NN Marathon Rotterdam en Grand Départ Utrecht.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Branche-, media- en belangenorganisaties verbinden zich aan Festivak
Op Festivak presenteren ook verschillende branche-, media- en belangenorganisaties zich, zoals CLC-Vecta en VVEM. De beurs vindt elk jaar plaats, afwisselend in Nederland en in België. Volgend jaar is de beurs in Mechelen in Vlaanderen. ‘We hebben gekozen voor Mechelen, nadat we in Antwerpen uit ons jasje zijn gegroeid,’ vertelt Jill Oomen. Ook de Nederlandse versie van Festivak groeit nog steeds. ‘Dit jaar verwachten we ongeveer 150 exposanten en ongeveer 6000 bezoekers. Dat betekent dat Festivak elk jaar een stapje vooruit zet.’ De beurs trekt een gericht publiek. Dat zorgt ervoor dat er veel beslissers rondlopen. Exposanten zijn onder meer bedrijven op het gebied van afvalverwerking, decor, licht, geluid, podia, techniek, verhuur, locaties, aanbieders van allerlei webservices, vervoerders, dienstverleners op het gebied van personeel, uitvoer, advies en promotie en aanbieders van infrastructurele voorzieningen. De beurs is interessant voor onder meer organisatoren van evenementen, marketing- en communicatie professionals, advies-, citymarketing- en sportservicebureaus en beslissers bij instellingen, organisaties en overheden. De toegang tot Festivak is gratis. Toegangskaarten zijn te bestellen via festivak.nl.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!