De PartyCateraars: De Fleurop van de cateringbrancheDe PartyCateraars: De Fleurop van de cateringbranche
Back Back Visie

De PartyCateraars: De Fleurop van de cateringbranche

11 juli 2022

Van barbecue tot lunch, van feestarrangement tot foodtruck en van walking dinner tot live cooking met sterrenkoks. Wie op zoek gaat naar een passende cateraar voor zijn zakelijke event – groot of bescheiden – hoeft maar één contactadres op te slaan: dat van De PartyCateraars. ‘Wij vormen sinds 2008 een samenwerkingsverband van verspreid over het land gevestigde kwaliteitscateraars’, legt Mark Hoving de kern van zijn business uit. ‘Via ons overzichtelijke platform bestelt de klant wat hij wil; een keuzeproces dat alles aan verwachtingen en wensen tot in het kleinste detail vastlegt. Vervolgens gaat de cateraar die daar met zijn producten en diensten het beste aansluit, voor die klant aan de slag. Maatwerk dus. En altijd volgens de hoogste kwaliteits- en hygiënenormen. Dat garanderen we.’

Passie voor voedsel

Dat de lat hoog ligt, is niet zo verwonderlijk. Hoving, afgestudeerd aan de Hotelschool, stond zelf zo’n 20 jaar in de keuken. Hij weet dus wel waar hij over praat. ‘Ik heb gewerkt in bekende etablissementen als De Hoop op d’Swarte Walvis in Zaandam en Quatre Canetons in Amsterdam.’ Toen hij bij zijn laatste werkgever, Grand Café XO aan de Haarlemse Grote Markt, het gevoel kreeg dat het tijd werd voor een omslag, diende die zich eigenlijk bij toeval aan. ‘Ik weet nog dat ik een keer bloemen bezorgd kreeg via Fleurop. Voor de klant een centraal geregeld bestelproces, één aanspreekpunt, gegarandeerde kwaliteit, en betrouwbare levering zonder zorgen. En tegelijkertijd lokaal afgehandeld door een expert op zijn of haar vakgebied. Ik dacht toen: waarom is dat er eigenlijk niet in mijn wereld? Wie met voedsel bezig is, daar ook een diepe passie voor heeft en zijn ziel en zaligheid in legt, wil niet de helft van zijn tijd kwijt zijn met het vermarkten ervan. Die wil dat mensen van de kookkunsten kunnen genieten. Hoe meer, hoe beter natuurlijk.’

Groei van zakelijke klanten en een platform per klantwens

Zogezegd, zo gedaan. Hoving kreeg van zijn werkgever de ruimte en faciliteiten om een aantal standaard cateringconcepten te laten ontwikkelen en bereiden en zette die via een speciaal ontworpen digitaal platform in de markt. De rest is zijn bedrijfsgeschiedenis. Want de groei kwam erin, nieuwe partners werden geselecteerd en sloten aan: koks, specialistische cateraars, lunch bakkers, maar ook grote nationaal opererende cateraars. Ondertussen breidde ook het aantal platforms verder uit, zowel voor de zakelijke markt als de particuliere. Anno 2022 omvat het aanbod tal van platforms die via een al even groot aantal zoektermen eenvoudig en snel zijn te benaderen. ‘De PartyCateraars.nl is wel ons belangrijkste zakelijke platform, Hapjesaanhuis.nl is dat voor de particuliere klanten. Maar we hebben ook Bbqengourmet.nl, Kerstdinerbestellen.nl, Borrelexperience.nl, Baronwheels.nl (onder constructie) en zelfs Lunchlatenbezorgen.nl.’

Ontzorgen, gemak verhogen en kwaliteit leveren

Hoving en zijn team zijn direct voor klanten bereikbaar: ‘Voor een simpel pakket is het vaak een kwestie van gegevens invullen, aangeven wat je wilt bestellen en eventuele opmerkingen meegeven. Het systeem koppelt je dan aan een cateraar in de buurt. Die neemt vervolgens contact op over de uitvoering.’ Grotere en afwijkende opdrachten verlopen vaak met een persoonlijk contact: ‘We adviseren graag vanuit onze ervaring en liefde voor het catering vak’, stelt Hoving. ‘We spreken immers zelf natuurlijk ook de taal van de cateraars, dus kunnen als geen ander allerhande wensen die er kunnen zijn vertalen naar de keuken.’ Regelmatige bezoeken aan de cateraars en andere leveranciers behoren tot het dagelijks werk van Mark. ‘Ik vind het belangrijk zelf de controle te houden over de kwaliteit van de gerechten die via ons worden geleverd. Onze partners weten dat van ons, zoals ze er ook op kunnen rekenen dat ze een exclusieve status hebben in hun postcodegebied. Die status verdienen ze door de belofte keer op keer waar te maken.’

Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!