packaging
13 oktober 2025

De Paris Packaging Week 2026 komt eraan

Rubrieken

Op 5 en 6 februari 2026 viert Paris Packaging Week haar 25-jarig jubileum, een mijlpaal die een kwart eeuw innovatie markeert sinds de lancering van PCD in 2001, de historische vakbeurs voor cosmetica- en beautyverpakkingen.

Wat begon als een niche-evenement is inmiddels uitgegroeid tot dé toonaangevende ontmoetingsplaats voor de Europese verpakkingsindustrie. De jubileumeditie van 2026 staat volledig in het teken van het ICONIC-thema: Innovation, Creativity, Originality, Network, Inclusion en Celebration. Twee dagen lang brengt Paris Packaging Week de belangrijkste spelers uit de wereld van luxe, beauty, premiumdranken en aerosols samen met een nieuwe generatie talenten, voor inspirerende ontmoetingen, toonaangevende conferenties en unieke ervaringen die het verpakkingsvak zullen vormgeven. Een samenspel van erfgoed en innovatie, waar tijdloos vakmanschap wordt verrijkt door vooruitstrevende creativiteit.

Paris Packaging Week 2026: een ICONIC-editie

Met zo’n 900 exposanten belooft Paris Packaging Week 2026 (bestaande uit ADF, PCD, PLD en Packaging Première) hét Europese trefpunt te worden voor professionals uit de verpakkingssector; van aerosols tot luxeproducten, van beauty tot premiumdranken. Leveranciers, inkopers, designers en marketingteams van de grootste internationale merken ontmoeten elkaar om de nieuwste trends, technologieën en innovaties te ontdekken. Het prestigieuze Pentawards Festival, wereldwijd erkend als dé referentie voor verpakkingsdesign, keert eveneens terug naar Parijs om creatieve excellentie te vieren. Samen bieden deze vijf evenementen een inspirerende ervaring voor innovators en visionairs binnen de sector.

De editie 2026 draait om de zes kernwaarden van Paris Packaging Week: Innovation, Creativity, Originality, Network, Inclusion en Celebration. Deze principes weerspiegelen de ambitie en de visie van het evenement: het vieren van de creatieve kracht van de verpakkingsindustrie en haar vermogen om economische, maatschappelijke en ecologische veranderingen voor te blijven. Als platform voor inspiratie en innovatie belicht Paris Packaging Week nieuw talent en de veelzijdigheid van een sector die voortdurend in beweging is.  

Een feestelijke en ambitieuze jubileumeditie

Na het bijzondere succes van 2025, met een groei van 27 % in bezoekersaantallen, krijgt de editie van 2026 een nog feestelijker en creatiever karakter. De organisatie nodigt bezoekers dan ook uit om nieuwe ervaringen te komen beleven en samen een kwart eeuw collectieve innovatie te vieren. Het evenement belooft nu al een internationaal kruispunt van ideeën, trends en business kansen te worden.